شهروند ـ فرح طاهری: هر ساله هنرمندان آثار بصری نورت یورک، در خانه های خود نمایشگاه نقاشی برپا می سازند.

امسال در یازدهمین دوره استودیو تور، ۲۶ هنرمند در ۸ منطقه در روزهای ۲۴ و ۲۵ سپتامبر و اول و دوم اکتبر ۲۰۱۱ از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر در خانه های خود پذیرای هنردوستان هستند.

از هنرمندان ایرانی، ناهید مرندی، با آثاری از رنگ و روغن، آبرنگ، و تلفیقی از فیگورهای پارچه ای با نقاشی در این تور سالیانه شرکت دارد.

مرندی می گوید: زن، زمین و نور (خورشید) به همدیگر مربوطند و حضور پررنگی در آثار من دارند.

 مرندی از سال ۱۹۹۷، پس از سالها کار نقاشی، شیوه ی جدیدی برای خود ابداع کرد. او با پارچه های ابریشم فرم بدن زن را روی پسزمینه ی نقاشی شده درست کرد و نام این نوع کار را “تابلو” گذاشت. برخی زنان تابلوهای او،  ما را به روستاهای ایران می برد، برخی به ژاپن، برخی از آنان در حال مراقبه و مدیتیشن هستند، برخی تنها به نظاره ایستاده اند. در “تابلو”های مرندی، چهره ی زنان یا دیده نمی شوند یا بسیار دور و محواند، این است که تماشاگر وادار می شود در جستجوی معنا به عمق حرکت کند.

ناهید مرندی می گوید: “همه ی زنان در تابلوها یک وجه مشترک دارند ـ جستجو برای روشنگری. هر اثر، نشانگر زنی ست که به خود و به نقش هایی که در زندگی بازی می کند، به عنوان مادر، دختر، خواهر، همسر، و دوست باور دارد. من نقش زن و مشارکت او را در جامعه اش ارج می نهم.”

آثار ناهید مرندی را باید دید و کشف کرد، تنها با توصیفشان، نمی توان از دیدن بی نیاز شد.

ناهید مرندی (بلوز بنفش) در مورد تابلوها به بازدیدکنندگان توضیح می دهد

 

 

شنبه و یکشنبه، اول و دوم اکتبر ۲۰۱۱، از آثار ناهید مرندی در قالب برنامه ی سالیانه ی تور استودیوهای خانگی در منزل مسکونی اش در شماره ۶۵ خیابان بن بری (خیابان لارنس غرب لزلی) از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر دیدن کنید.

 

۶۵ Banbury Rd.

۴۱۶-۴۴۵-۱۹۴۱

www.nahidart.com