هر کس که تا به حال مدتی را در منطقه یورک و بخصوص در شهرهایی مثل ریچموند هیل زندگی کرده باشد به خوبی می ­داند که فارسی یکی 

 

شهروند ۱۲۶۷ ـ پنجشنبه ۴ فوریه ۲۰۱۰


 

هر کس که تا به حال مدتی را در منطقه یورک و بخصوص در شهرهایی مثل ریچموند هیل زندگی کرده باشد به خوبی می ­داند که فارسی یکی از زبان­ های مهم این منطقه است و حضور آن در جای جای منطقه حس می­شود.

برای همین تعجبی نیست که پلیس منطقه­ ی یورک تصمیم گرفته یک نوبت از "آکادمی شهروندی" خود را که سالی سه بار به انگلیسی و یک بار به  زبان غیر از انگلیسی برگزار می ­شود به زبان فارسی اختصاص بدهد.

پلیس منطقه­ ی یورک هفته گذشته اعلام کرد "آکادمی شهروندان" بعدی در ماه اپریل امسال آغاز به کار می کند و کلاس­ های آن به فارسی ارائه می ­شود. ستوان کلی بیکو در این مورد می­ گوید: "این برنامه مشخصاً برای رقم زدن همکاری قوی اجتماعی درون جامعه ایرانیان طراحی شده تا شهروندان اطلاع و دانش کاری از پلیس منطقه­ ی یورک به زبان خود داشته باشند".

حاضران در این کلاس ­ها از طریق شرکت در تجربه ­های آموزشی دو طرفه و نمایش ­های عملی با بسیاری از جنبه ­های کار پلیس آشنا می­ شوند.

آرماند لا بارژ، رئیس پلیس یورک، می­ گوید: "بیش از ۱۴ هزار فارسی­ زبان در منطقه یورک زندگی می­کنند. فارسی یکی از پنج زبانی است که بیشترین استفاده را در منطقه ­ی ما دارد. تنوع این منطقه رو به رشد است و امید ما این است که با برنامه کلاس­ های شهروندی به تمام بخشهای جامعه ­مان دسترسی پیدا کنیم".

شرکت در این برنامه برای تمام شهروندانی که در منطقه­ ی یورک زندگی، کار یا تحصیل می­ کنند و بیش از ۱۶ سال سن دارند آزاد است. حاضران باید قابلیت تسلط به زبان فارسی را داشته باشند. پلیس در اعلامیه­ ی خود از رهبران محلی، معلمان، دانشجویان، صاحبان کسب و کارها، سیاستمدران و اعضای آژانس­های اجتماعی و سازمان­ های مذهبی دعوت به شرکت کرده است.

اولین جلسه روز دوشنبه ۱۲ اپریل از ۶:۳۰ تا ۹ شب برگزار می­شود. برنامه سپس پنج­ هفته در روزهای دوشنبه بعدازظهر ادامه می ­یابد (هفته ­های دوم تا پنجم از ساعت ۷ تا ۹ خواهند بود). تمام جلسات در کتابخانه عمومی ریچموند هیل برگزار می ­شود.

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر می­ توانند با کری دیلینی به شماره تلفن۵۴۲۳ – ۸۷۶- ۸۶۶-۱ داخلی ۶۷۱۲ تماس بگیرند یا به ۵۶۲۲@yrp.ca ایمیل بزنند. شرکت در این برنامه رایگان است.