نظر شما راجع به کیفیت تی تی سی، سیستم حمل و نقل شهری تورنتو، چیست؟ چه قدر آن­را موفق می ­دانید و از عملکردش راضی هستید؟

شهروند ۱۲۶۷ ـ پنجشنبه ۴ فوریه ۲۰۱۰


 آدام جیمبرونی کاندیدای شهرداری تورنتو

نظر شما راجع به کیفیت تی تی سی، سیستم حمل و نقل شهری تورنتو، چیست؟ چه قدر آن­را موفق می ­دانید و از عملکردش راضی هستید؟

سئوال بعدی این است که آیا حاضرید به رئیس کنونی آن رای دهید تا شهردار تورنتو شود؟


 

آدام جیمبرونی، نماینده دونپورت در شورای شهر تورنتو و رئیس کنونی تی تی سی، هفته ­ی گذشته وارد رینگ شد و خود را نامزد شهرداری تورنتو کرد. نوع اعلام نامزدیِ جیمبرونی ۳۲ ساله مطابق با سن او و تلاشش برای تاکید بر جوانی خودش بود: مهمانی شلوغ و پلوغ در کلابِ ریوایوال که موسیقی کنعان، رپ­ نواز سومالی کانادایی و بلک آید پیز، گروه هیپ  هاپ آمریکایی، در آن پخش می­شد و نوجوانان بسیاری در آن بالا و پایین می ­پریدند و برای جیمبرونی دست می ­زدند.

زندگی جیمبرونی تا به حال نواری از موفقیت بوده است. این سیاستمدار چپ­ گرا در ۲۶ سالگی به شورای شهر راه یافت تا جوان­ ترین عضو آن هنگام شورا باشد. او چند سالی رئیس حزب نیودموکرات کانادا بوده و در سال ۲۰۰۸ جایزه ­ی مجله­ ی ناو برای "بهترین سیاستمدار شهری" را دریافت کرد.

رئیس جوان تی تی سی گفت: "نام من آدام جیمبرونی است و نامزد شهرداری هستم".

جیمبرونی به حامیانش که در کلاب ریوایوال جمع شده بودند گفت: "راجع به تورنتوی فردا هیجان­ زده باشید. جایی که می ­توانید در اسکاربورو زندگی کنید و در اتوبیکو کار کنید… جایی که تمام کودکان مستقل از محل زندگی­ شان در تورنتو به مدارس عالی، استخرهای شنا، زمین­­های اسکیت و بهترین کتابخانه­ های دنیا دسترسی دارند".

 

جیمبرونی در نگاه مهاجران

آدام جیمبرونی ویژگی­ های بسیاری دارد که می­ تواند او را محبوب جوامع مهاجر تورنتو (که بیش از نیمی از ساکنان شهر را تشکیل می­دهند) سازد. اول این­که خود او ایتالیایی آمریکایی است (البته روکو راسی و پانتالونه و مامولیتی این­را با او در اشتراک دارند).

دوم این­که این باستان ­شناسِ سابق قبلا در کشورهایی همچون تونس، لیبی، سودان و یمن کار حفاری کرده و در نتیجه علاوه بر انگلیسی و فرانسوی، به زبان عربی نیز تسلط دارد.

و بالاخره این­که او وعده داده به تمام ساکنان دائمی شهر حق رای بدهد حتی اگر شهروند کانادا نباشند.

مخالفان

جیمبرونی مخالفان کمی هم ندارد و بسیاری از آن­ ها پشت در مهمانی او، که دیگر همه می ­دانستند قرار است در آن اعلام نامزدی کند، جمع شده بودند و علیه او شعار می ­دادند.

رقیب اصلی او، جرج اسمیترمن، معاون سابق نخست­ وزیر لیبرال انتاریو، در صحبت­های خود روی این مسئله تمرکز کرده که مردم دوست ندارند کسی که شغل ریاست حمل و نقل را به عهده دارد کارهای اجرایی را به خاطر "آمال سیاسی خودش" کنار بگذارد. بسیاری از معترضان نیز از جیمبرونی خواسته ­اند از سمت کنونی خود استعفا دهد، اما او گفته بعدا که رقابت "داغ" شد دست به این کار می­زند.

در میان کسانی که تا به حال اعلام نامزدی کرده ­اند، جیمبرونی احتمالا به همراه جو پانتالونه نامزد اصلی چپ­گرایان و مترقی­ ها خواهد بود و بیشترین اقبال­ را برای رقابت در مقابل اسمیترمن دارند.