به گزارش تورنتو استار مورخ ۲۹ نوامبر، میشل موس پزشک کانادایی ساکن ونکوور در حملات تروریستی شهر مومبای هند کشته شد. 


شماره ۱۲۰۶ ـ پنجشنبه ۴ دسامبر  ۲۰۰۸


 

به گزارش تورنتو استار مورخ ۲۹ نوامبر، میشل موس پزشک کانادایی ساکن ونکوور در حملات تروریستی شهر مومبای هند کشته شد. وی یکی از دو کانادایی است که روز چهارشنبه گذشته در حمله ی تروریست ها در کشور هند جان خود را از دست داده است. مرگ این شخص توسط وزارت امور خارجه در اتاوا تایید شد. تعداد کشته شدگان این حملات به حدود دویست تن رسیده است.


 

دکتر رونالد لودمن مدیر بخش درمانی مرکزی که موس در آنجا مشغول به کار بوده در مصاحبه ای به خبرنگار تورنتو استار گفت: «دکتر موس از سال۱۹۷۱در آن مرکز مشغول به کار بوده و مرگش برای تمامی همکاران او ضایعه ای بس ناگوار است. او در تمام مدت زندگی از ضعفا حمایت می کرد. اراده زیادی داشت و همه بیماران و همکارانش به این قدرت او واقف بودند. او یک مهاجر انگلیسی الاصل بود که در دهه ۶۰  در کانادا اقامت گزیده بود».

لودمن درباره همکار خود اظهار کرد:« قرار بود روز دوشنبه او به سر کار خود بیاید. موس با نزدیک به ۴۰ سال سابقه کار در بخش درمان و پزشکی گوهر گرانبهایی به حساب می آمد. لیکن متاسفانه در تعطیلات خود به کشور هند جان خود را از دست داد». دکتر موس دومین قربانی کانادایی حملات تروریستی در مومبای است. یک هنرپیشه کانادایی به نام میشل رادمور در مومبای در سه نقطه از بدن مورد شلیک گلوله قرار گرفت. او فورا به اتاق عمل روانه شد و هم اکنون در شرایط بحرانی پس از عمل به سر می برد. لیکن هلن کنلی، ساکن تورنتو از اعضای همان تور مسافرتی بر اثر اصابت گلوله کشته شد.

روز چهارشنبه تیمی ده نفره مسلح به انواع سلاح ها، همزمان به چندین نقطه ی توریستی از جمله دو هتل مجلل اوبروی و تاج محل حمله بردند و مردم بویژه غربی ها را به رگبار بستند.

به گزارش وزارت امور داخله هند، ۹ تن از تروریست ها کشته شدند و آخرین تروریست بر جای مانده  در حملات هتل تاج محل در شهر مومبای(بمبئی سابق)، با کمک کماندوهای ارتش هند دستگیر شد و هویت او پاکستانی اعلام شد. این ماجرا در روابط دو کشور تاثیر سوئی بر جای گذاشته است. از سوی دیگر وزیر امور خارجه پاکستان ضمن محکوم کردن هر گونه حمله تروریستی، در یافتن تروریست ها به دولت هند قول همکاری داد. به گزارش پلیس مومبای در حملات روز چهارشنبه شش نفر از شهروندان خارجی نیز کشته شده اند. لیکن تمرکز اصلی تروریستها محل تجمع یهودیان ذکر شده است.