جمهوری اسلامی سرویس بین المللی جی میل را مسدود کرده و کاربران اینترنت در ایران امکان دسترسی به این سرویس را ندارند. به نظر می‌رسد 

 

شهروند ۱۲۶۸ ـ ۱۱ فوریه ۲۰۱۰


 

جمهوری اسلامی سرویس بین المللی جی میل را مسدود کرده و کاربران اینترنت در ایران امکان دسترسی به این سرویس را ندارند. به نظر می‌رسد این اقدام مقدمه‌ای برای ترویج «ایمیل ملی» است.

در همین حال گمانه زنی‌هایی در مورد ارتباط قطع این سرویس با احتمال حضور منتقدان حکومت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن وجود دارد.

به گزارش ایلنا ، مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی گفته است که هرکس در مورد بسته شدن سرویس جی میل اعتراضی دارد، باید به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتقل کند.

آقای سعید مهدیون با اشاره به اینکه از نظر وی این یک فرصت حساب می‌شود افزود: «باید مردم کشور به سمت ایمیل ملی هدایت شوند. به عبارتی تا زمانی که ما به خارجی‌ها اعتماد کنیم توسعه فناوری اطلاعات در داخل نخواهیم داشت و این یعنی اینکه باید به دولت و کشور اعتماد کنیم.»

در همین حال برخی کاربران اینترنت در ایران این موضوع را مطرح می‌کنند که در صورتی که هنوز سرویس ایمیل ملی عرضه نشده و معایب و محاسن آن مشخص نیست، دولت چگونه به خود اجازه می‌دهد این سرویس بسیار مهم اینترنتی را مسدود کند.

از سوی دیگر این سوال مطرح است که با توجه به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی ایران مبنی بر کنترل محتوای ایمیل‌ها و پیام‌های کوتاه شهروندان چه تضمینی بر حفظ اسرار شخصی کاربران اینترنتی استفاده کننده از ایمیل ملی وجود دارد.