نوشته ای از یک خواننده:  تعداد کمی می توانند احساس کنونی ام را درک کنند. حسی مانند پرواز و قدم زدن بر روی ابری نرم. حس دوست داشتن تمام شبهای پرستاره ای که از نگاه حقیقی ابری می نماید. برخی از روزها برایم آفتابی است. روزی که دیگران را دوست داشته، درک کرده و از کسی دلخور نمی شوم. برخی از روزها تلاش می کنم طلوع آفتاب را ببینم. آن لحظه جادویی و ناب تنم را از خوشی می لرزاند. تقریبا هر روز چهره زیبای فرزندانم را در خواب می نگرم. از اینکه چنین فرصتی را دارم سخت بر خود می بالم. جالب است به یاد ندارم چه زمانی دعوایشان کرده ام. هر روز عاشقانه به آنها گوش می داده و گاه از آنها یاد می گیرم. مدتهاست که همیشه شاکرم. شاکر کسی که به من نعمت سلامتی داده و اجازه ای که فرصتی داشته باشم برای باز دیدن، دوباره حس کردن و بخشیدن و مغرورم از افتخار مجدد بازگشت به زندگی. راستی چند نفر از شما چنین مسیری را طی کرده اید؟

***

دردنیای امروز، بیماری های سخت، به نوعی به زندگی ۱ از ۳ نفر سری می زند. این عدد گویای تعداد جنگنده های بیشمار امروزی است. خیلی از ما به یاد داریم روزی مبتلا شدن به سرطان در یک فامیل خبری ناگوار و مترادف با مرگ قلمداد می شد، اما امروزه این بیماری، قابل علاج بوده و دردناک نیست. البته طبعا هر بیماری مشکلات و عوارضی در روند زندگی عادی فرد ایجاد می کند. مطالعات نشان می‌دهد که پزشکان و مردم عادی در مقابل تهدیدات بیماری‌های سخت، تفاوتی با هم ندارند و نیروهای هیجانی را مانعی بر سر راه شناخت واقعی بیماری خود قرار می‌دهند. برای درمان بیماران مبتلا به بیماری های سخت، دانستن این نکته برای پزشک معالج و اطرافیان بیمار بسیار مهم است که بیمار از آینده خود و بیماریش چه انتظاری دارد؟ بهبود، بدتر شدن یا حفظ وضعیت موجود؟ مهم‌ترین اصل، هنگام برقراری رابطه با بیماران مبتلا به بیماری سخت، کمک به حفظ تعادل روحی و امید به زندگی است. به موازات همراهی عاطفی از سوی نزدیکان بیمار، مسائل مالی در این دوران، سهم پر رنگی در آرامش روانی فرد ایفا می کنند.

سئوالی که باید از خود در زمان سلامتی بپرسیم این است که برای رویارویی با چنین دورانی چقدر آمادگی داریم؟ قرار نیست بیماری سخت ما را از پای درآورد، بلکه مبنای پزشکی امروز، جنگیدن و کسب سلامتی دوباره است.

ما برای شمایی که تا امروز بیمه بیماری های سخت را ندارید خبر رضایتبخشی داریم.

شما تا ۲۲ نوامبر فرصت دارید از تخفیفی استثنایی و منحصر به فرد برخوردار شوید. شما می توانید با اخذ بیمه بیماری های سخت، از تخفیف ۲۵ درصد به مدت ۲ سال بهره مند شوید. به زبان ساده تر برای ۲۵ درصد از بیمه ای که دریافت می کنید تا ۲ سال مبلغی پرداخت نخواهید کرد. در حالی که همیشه معتقد بوده و هستیم که بیمه، پوشش مورد نیاز همیشگی همه ماست از شما دعوت می کنیم از چنین فرصتی برای حفظ ثبات مالی زندگی تان بهره مند گردید.

شما به حتم کلماتی چون سکته های مغزی و قلبی، انواع سرطان ها، ناراحتی های کلیه، ام اس، آلزایمر، پارکینسون، جراحی های قلب، کما، کوری، تومورهای مغزی را شنیده اید. اینها از معروف ترین ۳۲ بیماری های سخت بشمار می روند که بیمه می تواند در زمان بروز آنها تکیه گاه محکم شما باشد.

در روزهای ابری نیز می توان آسمانی پر ستاره داشت. نظر شما چیست؟

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.ca

www.youtube.com/ sherkatbime