غیرت در غربت، عنوان نمایشی است که این روزها در اروپا بر روی صحنه است. این نمایش را همکارمان حسین افصحی، بر اساس نوشته ای از هادی خرسندی …


شهروند ۱۲۵۰  پنجشنبه ۸ اکتبر ۲۰۰۹ حسین افصحی و پروانه سلطانی در صحنه ای از نمایش


 

غیرت در غربت، عنوان نمایشی است که این روزها در اروپا بر روی صحنه است. این نمایش را همکارمان حسین افصحی، بر اساس نوشته ای از هادی خرسندی، کارگردانی کرده است.


 

در این نمایش علاوه بر حسین افصحی، پروانه سلطانی از بازیگران با سابقه تئاتر در ایران و اروپا  نقش پردازی می کنند.


 

ارتباط خانوادگی و زناشوئی زوج ایرانی است که به خارج کشور آمده اند، و سال های برزخ در انتظار شهروند شدن وگرفتن پاسپورت آن کشور را می گذرانند و اتفاقاتی که در این مدت بین شوهر وبلاگ نویس و زن شاغلش پیش می آید وقایع این نمایش کمدی هستند.


 

حسین افصحی، کارگردان و بازیگر این نمایش درباره جان گرفتن این نمایش می گوید: "غیرت در غربت" طنزهای "هادی خرسندی" بر روی نمایش کمدی از "داریو فو" و "فرانکا رامه" می باشد که "پروانه سلطانی" زحمت ترجمه به فارسی اش را بر عهده داشت. طنز و زبان خرسندی نمایش را کاملا ایرانی کرده است، و این خود
عاملی است برای برقراری ارتباط با تماشاچی، به عنوان یک تئاتر کمدی ایرانی.


 

و "هادی خرسندی" درباره این نمایش می گوید:"راستش کار اصلی را، نمایش نامه نویسان ایتالیائی، خانم سلطانی و آقای افصحی انجام داده اند، اما چون گرافیست با من قوم وخویش است، بیش تر از همه حال داده. البته کار اصلی را کسانی انجام خواهند داد که یک تئاتر واقعی خواهند دید. درآمد من از آینده ی این نمایش در اروپا و امریکا افتخاری است که بابت همکاری با این دو تئاتری شریف و خوشنام نصیبم می شود."


 

 این نمایش در اکثر شهرهای آلمان اجرا شده است و اجراهای بعدی در کشورهای سوئد و هلند خواهد بود. اجراهای امریکای شمالی این نمایش از اواخر نوامبر از تورنتو آغاز خواهد شد.