فکر می کنید امروز چند نفر در جهان به دنیا آمده اند؟ تا این لحظه ۱۷۵ هزار و بیست نفر و در مقابل امروز تا این لحظه ۷۴ هزار و ۲۰۰ نفر از دنیا رفته اند. آمار جهانی تا این لحظه می گوید که در سال جاری حدود ۲۰ میلیون نفر به دنیا آمده و ۸ میلیون و ۲۸۵ هزار نفر از دنیا رفته اند. اعداد چشمگیر علل مرگ و میر به رقم حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار و ۶۰۰ نفر در اثر بیماری های واگیر، یک میلیون و ۲۰۴ هزار نفر ناشی از سرطان، ۷۳۲ هزار نفر در اثر استعمال سیگار، حدود ۳۶۶ هزار و ۳۹۰ نفر در اثر مصرف الکل بر می گردد.

محمد رحیمیان

***

اگر بخواهیم فراتر نگاه کنیم به آماری چون خودکشی، مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای، مرگ مادران به هنگام زایمان، مرگ کودکان زیر ۵ سال، مرگ های ناشی از گرسنگی و موارد بی شمار دیگری برمی خوریم.  باید گفت دردناک به نظر می رسد که در زمانی که می توان از زندگی گفت از مرگ می نویسیم. شاید دلیلش این باشد که مرگ یک نفر می تواند در زندگی یک گروه تاثیرپذیر باشد. نوع زندگی، تغذیه، چگونگی حالات روحی، میزان رفاه اقتصادی و بهداشت فردی هر یک از ما با دیگری متفاوت است. بنابراین برای بسیاری از بیماری ها نمی توان دنبال دلیل واحدی گشت. امروزه حتی ظرف غذای ما می تواند در بیماری ما جایگاه خاصی داشته باشد.

 بنابراین هر یک از ما برای داشتن زندگی سالمتر باید نکات زیادی را در زندگی روزانه مان رعایت کنیم که به دلایل بیشماری که مهمترینش گرفتاری های شغلی است اغلب اوقات فراموش می شود. مقاله امروز ما هشدار تکراری توجه به فردای زندگی عزیزانمان است. کسانی که تکیه امروزشان به نوعی به ما وابسته است. برای احساس این جملات کافی است که خودمان را در ذهن از چرخه خانواده حذف نماییم و سپس شرایط مالی خانواده را بدون حضورمان بررسی کنیم. اگر ما در بخش پرداخت مورگیج، اجاره، هزینه های ماشین، تحصیلی و یا خوراک نقشی داریم پس حتما باید به داشتن بیمه عمر فکر کنیم. اگر جوانتر از این حرفها هستیم بهتر است بدانیم که درست در سنی هستیم که به دلیل جوانی و سلامتی می توانیم با قیمتی بسیار پایین، یک عمر، خود را بیمه کنیم. اگر فرزند جوانی داریم یادآوری اخذ بیمه عمر به او، کمک بزرگی به آینده وی خواهد بود. ما علاوه بر تربیت و فراهم کردن وضعیت مناسب مالی فرزندانمان، بهتر است آینده نگری را به وی بیاموزیم. زمان در حقیقت یک دوره است. در این دوره که عمر ماست فراز و نشیب ها و نقاط تاثیرپذیر زیادی وجود دارند که همه و همه در طول زمان برای ما رخ می دهند ولی در نهایت این مرگ است که در پایان منتظر ماست. برای رسیدن این رویداد، شرایط مالی، سنی و حتی سلامتی نقش بسزایی ندارند پس بهتر است کمربند سلامت مالی خانواده را برای بازماندگانمان محکم کنیم در این صورت می توانیم بگوییم معنای زندگی را تنها در امروز نجسته ایم.

 

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbime