بسیاری از مسافرانی که بالای ۶۰ سال سن دارند حتی اگر در وضعیت عالی سلامتی هم  باشند، باز احتمال دارد در حین سفر سلامتی شان به مخاطره بیفتد. گرچه، برخی از آنها ممکن است از قبل مشکلات سلامتی هم داشته باشند که در حین سفر بدتر شود. تغییرات شرایط  محیطی (برای مثال، گرما، ارتفاع، رطوبت)، سطح فعالیت، شرایط زندگی، منطقه جغرافیایی و رژیم غذایی و تفاوت ساعت ممکن است در افراد سنین بالاتر سخت تر باشد، بویژه اگر دارای بیماری مزمن باشند. همچنین ممکن است برای مشکلاتی نظیر کم شدن آب بدن، جراحات و بیماری های عفونی، بیشتر در معرض خطر باشند.

از طرفی چگونگی واکنش در برابر واکسیناسیون ممکن است به سن و سابقه پزشکی شما بستگی داشته باشد. مهم است که با پزشک  خود در این موردصحبت کنید که آیا فعالیت ها، واکسن های مرتبط با سفر یا داروهای پیش گیری کننده یا هر گونه دارویی که شما به طور مرتب مصرف می کنید اختلال و  مشکل ایجاد می کند یا خیر؟

زمین خوردن، مهم ترین عامل جراحت در بین افراد مسن تر می باشد. در صورتی که دارای مشکل حرکتی بوده یا معلول حرکتی هستید باید از ابزارهای کمکی برای حرکت استفاده کنید (برای مثال واکر یا عصا) که از افتادن پیش گیری شود.

مسافران مسن تر باید بویژه به  تاثیرات گرما توجه کنند. باید در مناطق گرم مقدار زیادی آب بنوشید. اگر قصد دارید در تعطیلات پیاده روی کنید، باید مطمئن شوید که از لحاظ بدنی آماده این فعالیت می باشید. برای داشتن یک برنامه ورزشی مناسب که بدنتان را آماده کند با پزشکتان صحبت کنید و حداقل چند هفته پیش از سفر تمرین برای این فعالیت ها را آغاز کنید.

اگر شما مسافر مسنی هستید، باید درباره جزئیات سفر، مقصد،  طول زمان مسافرت و فعالیت هایی که قرار است انجام دهید با پزشکتان  یا کلینیک های پزشکی سرپایی پیش از خروج صحبت کنید. درباره نیازتان  به  واکسن های  آنفولانزا و ذات الریه، بویژه برای سفرهایی که در بین جمعیت زیادی خواهید بود (مثلن اگر با کروز یا با تور سفر می کنید) بپرسید.

ما قویا توصیه می کنیم که حتما بیمه مناسب خریداری کنید. از آنجا که بیماری و حادثه، همواره می تواند در هر نقطه و هر سنی رخ دهد.

ترجمه و اقتباس از : Oldertravellers  و www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com

www.facebook.com/Insufin