۲۷ و ۲۸ فوریه ی هفته‌ی گذشته، کنفرانس شهرداران مناطق روستایی انتاریو با حضور دالتون مک‌گینتی، نخست‌وزیر لیبرال، و تعدادی از وزرا و نمایندگان مجلس تشکیل شد. مریدی به عنوان معاون پارلمانی وزارت انرژی در آن شرکت کرد و با تعدادی از شهرداران مناطق روستایی درباره‌ی نگرانی‌های آنان در مورد استفاده از انرژی‌های بازیافتی گفتگو کرد. 

مریدی در همین هفته در مهمانی‌ای که برای خوشامدگویی به سرکنسول چین در تورنتو ترتیب داده شده بود شرکت کرد. در این مهمانی او با سفیر چین در کانادا و مایکل چن، وزیر فرهنگ و توریسم دولت لیبرال انتاریو، و جمعی از نمایندگان استانی و فدرال دیدار کرد. 

شنبه‌ی هفته‌ی گذشته، نماینده‌ی ریچموند هیل در یکی از مراکز خوشامدگویی به مهاجرین در این شهر حضور یافت  و درباره‌ی کانادا برای مهاجرین از پیش‌زمینه‌های مختلف سخنرانی کرد. (حدود نیمی از شرکت‌کنندگان ایرانی بودند.) و در همین روز او خود را به باشگاه بولینگ ریچموند هیل رساند تا در یکی از برنامه های جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کودکان در این باشگاه نیز مشارکت کند.

 با نزدیک شدن به فصل نوروز البته نوبت شرکت مریدی در جشن‌های نوروزی متعدد هم فرا رسیده است. او جمعه‌ی گذشته در مراسم مدرسه‌ی فارسی تورنتو با شرکت حدود ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان و والدین شرکت کرد و در سخنانش از پری میثاقی، مدیر این مدرسه، قدردانی کرد و عید را به حضار تبریک گفت.

 دوشنبه‌ی این هفته مریدی در ادامه‌ی رسم چند سال اخیر خود میزبان مهمانی نوروزی در مقر دولت انتاریو بود که با شرکت بیش از ۶۰۰ نفر ‌ همراه بود. این مراسم برای پنجمین سال پیاپی (از زمان انتخاب مریدی) برگزار می‌شد و در آن سخنگوی پارلمان و ۱۲ نماینده‌ی مجلس و وزیر دولت و نمایندگان جوامع افغان، اسماعیلی، زرتشتی، بهایی و کرد (عراق و ترکیه) حضور داشتند. مریدی به شهروند گفت این حضور نشان می‌دهد «جامعه‌ی ایرانی نه فقط میان سیاستمداران که میان جامعه‌ی وسیع‌تر کانادا نیز مورد احترام بسیار است.» سخنران اصلی این جشن به غیر از مریدی، چارلز سوزا، وزیر مهاجرت انتاریو، بود.

 

و اما می‌رسیم به حضور مریدی در مجلس. 

حضور مریدی در مجلس در دو روز ۲۹ فوریه و ۵ مارس در گزارش مجلس ثبت شده است (البته عدم ذکر نام او به معنی عدم حضورش نیست چرا که در هر روز جلسات مجلس از میان ۱۰۷ نماینده هیچوقت همگی امکان صحبت یا حتی رای دادن پیدا نمی‌کنند.)

 ۲۹ فوریه:

در این روز که به فعالیت‌ّهای اپوزیسیون اختصاص داشت، تیم هوداک، رهبر اپوزیسیون، قراری به مجلس آورد که «حمایت از کاهش برنامه‌ریزی‌شده‌ی نرخ مالیات شرکت‌ها برای شغل‌سازان انتاریو تا ۱۰ درصد در سال آینده را تحکیم می‌کند تا نزدیک به ۶۰۰ هزار بیکار انتاریو دوباره به کار گماشته شوند.»

 این قرار، که با اعتراض شدید آندریا هروات، رهبر ان دی پی، مواجه بود دقیقا نقطه‌ی مقابل خواست حزب سوم بود. یعنی اگر ان دی پی از دولت خواسته بود به معافیت‌ّهای مالیاتی و کاهش نرخ مالیات برای شرکت‌ها خاتمه دهد، هوداک خواهان وسعت بخشیدن به این معافیت‌ّها و کاهش بیشتر نرخ مربوطه بود.

 مریدی به همراه نمایندگان لیبرال و نیودموکرات به این قرار محافظه‌کاران رای منفی داد تا با نتیجه‌ی ۶۴ به ۳۶ شکست بخورد.

 

 ۵ مارس:

 مریدی در ابتدای جلسه در خوشامدگویی به مهمان خود گفت: «افتخار دارم خانم ویجایا نارایان را معرفی کنم که مادر کارمند مجلس،‌ کیریتی راویندران، از ریچموند هیل هستند و امروز در جایگاه عموم نشسته‌اند.»

 مریدی این روز هم در یک مورد به رای دادن رسید که باز هم در طرف پیروز رای بود. قرار ارائه شده به مجلس لایحه‌ی «جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل» بود که هدف از آن «تداوم و برقراری صندوق‌های توسعه جهت تشویق توسعه‌ی اقتصادی منطقه‌ای در شرق و جنوب غرب انتاریو» است. مریدی به همراه لیبرال‌ها و ان دی پی به این لایحه رای مثبت داد اما محافظه‌کاران مخالف آن بودند. نتیجه‌ی رای ۶۸ به ۳۵ به نفع «آری»ها بود.