آرش عزیزی: کارمینه پره‌لی، نماینده‌ی منطقه‌ی ۲ در شورای شهر ریچموند هیل، می‌خواهد این شورا را به خاطر رای به آیین‌نامه‌ای که او می‌گوید غیرقانونی است، دادگاهی کند. اما به نظر می‌رسد دادگاه او که قرار است این هفته، ۱۵ اوت، برقرار شود به تاخیر افتاده است.

از آن‌جا که شورای شهر تا روز ۴ سپتامبر عازم تعطیلات تابستانی است، بدون رای رسمی این شورا مساله نمی‌تواند دادگاهی شود. نمایندگان شورا باید رای دهند که حاضرند از این آیین‌نامه در دادگاه دفاع کنند.

کارمینه پره‌لی

 

پره‌لی به روزنامه‌ی «لیبرالِ» ریچموند هیل گفت جلسه‌ی احتمالی دادگاه تا ۱۴ نوامبر به تاخیر افتاده است.

با این‌که این اولین دوره‌ی عضویت پره‌لی در شورای شهر است، او در بعضی مصاحبه‌ها خود را از نامزدهای احتمالی شهرداری ریچموند هیل در آینده معرفی کرده است.

موضوع کنونی اختلاف به آیین‌نامه‌ای برمی‌گردد که شورای شهر تصویب کرده است. طبق این آیین‌نامه، نمایندگان شورا وقتی جلسات مشورتی با ساکنان در مورد مسائل توسعه برگزار می‌کنند که می‌تواند بر زیرساخت‌های منطقه تاثیر بگذارد باید تمامی سایر نمایندگان شورای شهر و کارمندان‌شان را نیز دعوت کنند.

پره‌لی می‌گوید این آیین‌نامه در مغایرت با قانون شهرداری‌های انتاریو و از این رو «غیرقانونی» است. او تاکید کرد به تاخیر انداختن دادگاه، با این‌که نمایندگان از قبل گفته‌اند موافق دادگاهی شدن مساله هستند، تنها تاکتیکی برای وقت‌کشی است چرا که خیلی‌ها از عواقب دادگاهی شدن ماجرا در هراسند.

نماینده‌ی ناراضی گفت بعضی نمایندگان شورا باید از این‌که پیش از دوره‌ی مرخصی تابستان تصمیمی در این مورد نگرفته خجالت بکشند. او گفت «شش رفیق» باید از خودشان خجالت بکشند. این اشاره‌ای به نام «سه رفیق» (Three Amigos) است که مخالفان سیاسی پره‌لی به او و دو متحدش در شورای شهر، گرگ بروس و نیک پاپا، داده‌اند.

وکلای پره‌لی دعوی حقوقی را در روز جمعه ۶ ژوئیه، یعنی سه روز پیش از آخرین جلسه‌ی شورای شهر قبل از مرخصی تابستانی، تقدیم شهرداری کرده بودند.

در این آخرین جلسه، گرگ بروس خواهان این شد که آیین‌نامه در جلسه‌ای مخفی مورد بحث قرار بگیرد اما این پیشنهاد با رای مخالف همگان، به جز نیک پاپا، مواجه شد.