فیلم « گود سون» از فنلاند موفق به کسب جایزه بزرگ جشنواره شد.

 فرید فربد ـ  مونس بلژیک : بیست و هشتمین جشنواره جهانی فیلم «فیلم، عشق مونس» بلژیک که از ۲۴ فوریه آغاز شده بود، جمعه شب ۲ مارس با اعطای جوایز به برندگان بخش های مختلف جشنواره به کار خود پایان داد.

 

زایدا برگرود کارگردان نامدار فنلاندی با فیلم « گود سون» موفق به کسب جایزه بزرگ جشنواره «فیلم عشق مونس» شد. این فیلم پیش از این موفق به دریافت جایزه نخست جشنواره فیلم شیکاگو شده است.

جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «د گود سون» به کارگردانی اگور ولوشین از روسیه تعلق گرفت.

عباس بختیاری نفر دوم از راست در بینو هیئت داوران جشنواره

فیلم «پایان سکوت» از فرانسه که ابتدا شانس اصلی کسب جایزه بزرگ فستیوال بود، در پایان توانست بهترین سناریو را برای رولان ادزار کارگردان فیلم به همراه آورد.

ساموئل نیتی ماکی بازیگر فیلم «د گود سون» نیز موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد شد.

اولگا سیمونووا از روسیه برای بازی درخشانش در فیلم «بودوان» به کارگردانی اگور ولوشین برنده جایزه بهترین بازیگر زن این دوره از جشنواره مونس بلژیک شد.

هم چنین انا اولارو کارگردان و بازیگر سرشناس رومانیایی جایزه ویژه تماشاگران را به اگور ولوشین کارگردان فیلم «بودوان» از روسیه اعطا کرد.

محمد صالح هارون کارگردان نامدار افریقایی که با فیلم خداحافظ آفریقا شهرتی جهان به دست آورد، رئیس هیئت داوران بخش رسمی این جشنواره بود.

تکنوازی دف عباس بختیاری در جشنواره

عباس بختیاری مدیر فرهنگسرای پویا در پاریس یکی از اعضای گروه نه نفری هئیت داوران بخش رسمی جشنواره جهانی مونس بلژیک بود. 

او در بخشی از مراسم در مورد شرایط سخت و دشوار سینماگران ایران سخن گفت و در پایان اظهار داشت: «به عنوان یک ایرانی و عضوی از هیئت داوران، خانم اولگا سیمونووا برنده جایزه بهترین بازیگر زن را ستایش می کنم. این بازیگر توانا مدت شش ماه و تا آخرین دقایقی که فرزند خود را به دنیا بیاورد در کنار کارگردان و سایر عوامل فیلم با قدرت تمام حضور داشته و وظیفه و عشق عمیق اش به هنر سینما را نشان داده است. امشب با تمام احساسم تکنوازی دف خود را به این زن گرانقدر سینما تقدیم می کنم.»