خیلی از ما اغلب اوقات، از زمانی که بیدار می شویم، هر چیزی که موافق میلمان نباشد ما را عصبانی می کند. از دیر به محل کار رسیدن، محیط کار بیروح، درک نکردن دوستان، بی پولی، عدم پرداخت به موقع قبض هایمان گرفته تا جریان های اجتماعی و یا سیاسی، همه می تواند آرامش یک روز زیبا را بگیرد. می پرسید زیبا؟ شاید برای خیلی ها روزی که در پس دیوارهای ضخیم کاری سپری شده و گرما و سرما در هوای تنفسی اش دخلی ندارد، دیگر نام زیبایی را نمی تواند یدک بکشد، اما واقعیت این است که این ما هستیم که با هنرمندی و توانمندی می توانیم همه روزهای سرد و شاید همراه با نگرانی را به زمانی برای شاد بودن خود و دیگران مبدل کنیم.

روز جهانی بیماری های خونی را پشت سر گذاشتیم. بیماری که افراد زیادی در دنیا با آن دست و پنجه نرم می کنند. باید گفت، اینکه بدانیم واقعاً بیماریم یا خیر، کار راحتی نیست. برخی افراد ممکن است بیماری خاصی نداشته و سالم بوده، ولی در کل، احساس خوبی نداشته باشند. برخی دیگر ممکن است احساس کنند که سالم هستند و هیچ مشکلی ندارند، اما مثلاً مبتلا به فشار خون بالا باشند که خود در نهایت، می‌تواند سبب حملات قلبی و سکته شود.  پزشکان در تعریف بیماری گفته اند که هر نوع وضعیت غیر عادی در جسم یا روان است که سبب بروز ناراحتی، عملکرد بد و یا نگرانی خود فرد مبتلا یا اطرافیان او می‌شود.

یکی از عمومی ترین ناراحتی های خونی در وهله اول کم خونی است. از دیگر انواع این بیماری لوسمی، هموفیلی و تالاسمی است. در لوسمی تعداد گلبول های سفید، به طور مداوم و بدون هیچ دلیلی افزایش می یابد. در هموفیلی یکی از عواملی که در انعقاد خون نقش دارند دچار فقدان می شود و تالاسمی نیز نوعی کم خونی ارثی است که در آن در تولید هموگلوبین اختلال به وجود آمده است. گلبول های سفید خون به دلایل زیادی می تواند کاهش یابد. برطبق نظر پزشکان، این کاهش می تواند مربوط به بیماری مغز استخوان، سرطان خون، اختلالات مادرزادی، عفونت ها، ایدز، آنفولانزا، داروها، کمبود مواد معدنی، کمبود ویتامین، پرکاری تیروئید، بیماری های انگلی و یا تخریب زودرس سلول های خونی توسط طحال باشد.

ابتلا به این بیماری مانند بسیاری دیگر، علامت قرار گرفتن در وضعیت درمانی نسبتا طولانی است. ما نمی توانیم همان طول معالجه ای را توقع داشته باشیم که از سرماخوردگی داریم. خوشبختانه پیشرفت علم امروز، راه به بن بست رسیدن درمان را تقریبا بسته و شخص مبتلا می تواند بسته به وسعت بیماری اش به سمت سلامتی قدم بردارد، اما همانطور که بارها اشاره شد برخی از بیماری ها نیاز به استراحت، پول کافی و فکری آسوده دارند. بیماری های خونی نیز عمدتا همینگونه هستند. در این شرایط طبعا بیمار باید از فضای استرس زا دور شده و با آرامش و بدون نگرانی بابت تعهدات مالی اش به معالجه ادامه دهد. بیمه بیماری های سخت یکی از بهترین بیمه هایی است که در این زمان می تواند شرایط یاد شده را به وجود آورد. هر یک از ما می توانیم بدون نگرانی از قسمت مالی دوران معالجه و با آرامش خاطر از پرداخت هزینه های ثابتمان در برخورد با بیماری هایی از این دست که روز به روز به تعداد و انواعش افزوده می شود بپردازیم.

یک بیمه سنجیده و کارآمد می تواند از بیماری تا سلامتی، ما را ممنون اخذش کند.

منبع علل بیماری : tebyan.net

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbimeh