شهروند: آرش عزیزی: پرنس چارلز، ولیعهد پادشاهی بریتانیا، برای ۱۶امین بار در طول زندگی‌اش به کانادا سفر کرده است.

هدف از این سفر که چارلز ۶۳ ساله در آن با همسرش، کامیلا، همراهی می‌شود، بزرگداشت ۶۰امین سالگرد تاجگذاری ملکه‌ی بریتانیا و کانادا، الیزابت دوم، است. این دومین سفر مشترک چارلز با کامیلا، دوشس کورنوال، است. سفر قبلی در سال ۲۰۰۹ صورت گرفت.

سفر چارلز و کامیلا جمعا چهار روز به طول می‌انجامد و شامل بازدید از نیو برانزویک، تورنتو و رجاینای ساسکاچوان خواهد بود.

پرنس چارلز و همسرش کامیلا از کانادا دیدار کردند

زوج سلطنتی شب یکشنبه‌ی هفته‌ی قبل به نیوبرانزویک رسیدند تا دیوید آلوارد، نخست‌وزیر محافظه‌کار این استان، به آن‌ها خوش آمد بگوید. صبح فردای آن در پایگاه گیج تاونِ ارتش کانادا با ۲۱ شلیک توپ به آن‌ها خوش آمد گفته شد و با سربازان ارتش دیدار کردند. آن‌گاه نوبت دیدار با دیوید جانسون، فرماندار کل کانادا و نماینده‌ی ملکه در کشور، بود و سپس به پیاده‌روی در شهر سنت جان پرداختند و در یک مورد مراسم شهروندی و جشن‌های روز ویکتوریا، سالگرد تولد ملکه‌ ویکتوریا (که کانادا تنها کشور جهان است که آن‌را جشن می‌گیرد) شرکت کردند.

زوج سلطنتی شب دوشنبه عازم تورنتو شد و روزِ سه‌شنبه با دانشجویانی در دانشگاه رایرسون دیدار کردند. سپس نوبت جشن ۶۰  سالگی تاجگذاری ملکه بود که نخست‌وزیر لیبرال انتاریو، دالتون مک‌گینتی، برگزار کرده بود. زوج سلطنتی در طول سفر خود در تورنتو از اماکن زیر بازدید کردند: کوئینز پارک (دیدار با دیود آنلی، فرماندار کل انتاریو)، ساحل اشبریجز بی، توپخانه‌ی ماس پارک (که کامیلا به تنهایی وارد آن شد)، روستای ورزشکاران بازی‌های پان آمریکن، منطقه‌ی دیستیلری، یانگ استریت میشن (خیریه‌ی کمک به فقرا)، هتل رویال یورک و توپخانه‌ی فورت یورک.

قرار است چارلز در این سفر با رهبران «مجمع ملل اولیه» (بومیان) کانادا نیز دیدار کند.

آخرین برنامه‌ی زوج سلطنتی دیدار با استفن هارپر، نخست‌وزیر کانادا، خواهد بود که در رجاینای ساسکاچوان صورت می‌گیرد.