گاه در برخی از افراد، شروع مصرف سیگار، معمولاً با آغاز دوره استقلال آنان همراه است. برخی از آن ها، مصرف سیگار را نماد بزرگی و بلوغ دانستهو برای این که به دیگران ثابت کنند که بزرگ شده اند، به سوی آن می روند. عده ای هم علت سیگارکشیدن خود را بیکاری و یکنواختی زندگی عنوان کرده و بعضی هم برای غلبه بر کم رویی سیگار می کشند. متأسفانه در شماری از آن ها، سیگار کشیدن، به صورت یک اعتیاد باقی می ماند و چون فکر می کنند اثر آرام کننده دارد، در هر مشکلی و گاه بی دلیل، به مصرف سیگار پناه می برند و به خیال خود آرام می شوند. اگر شما یک فرد مصرف کننده دخانیات هستید نوشته ما به شما تقدیم می شود. نوشته ای که بارها به اشکال مختلف خوانده و معتقدید به آن واقفید، اما اگر فقط یکی از شما خوانندگان گرامی پس از پایان مطلب امروز، تغییری در روند کاهش مصرف دخانی خود بردارد، برای ما باعث خوشوقتی است.

در حال حاضر، یک میلیارد و ۳۰ میلیون سیگاری در دنیا زندگی می کنند. امروز، ۳۱می از سوی سازمان جهانی بهداشت “روز جهانی بدون دخانیات” نامگذاری شده و شعار امسال این سازمان در چنین روزی”دخالت های صنایع دخانی چند ملیتی را متوقف کنیم” است. سیگار و تنباکو به عنوان دومین علل مرگ و میر در دنیا شناخته شده و طبق آمار، هر ۶ ثانیه، یک نفر را قربانی می کند. باید گفت این انسانها در لایه لایه های دود سیگار به انتظارسونامی مرگبار نشسته و البته بسیاری از آنها معتقدند فقط پُک های کوتاهی زده و اصلا سیگاری محسوب نمی شوند. امروزه پزشکان، سیگار را مسئول ۳۰ درصد کل سرطانها، ۵۰ درصد بیماری های قلبی، ۹۰ درصد سرطان های ریه، ۵۰ درصد سرطان های مثانه در مردان، بیش از ۳۰ درصد سرطان های مثانه در زنان و ۷۵ درصد بیماری های ریوی دانسته و پیش بینی می کنند در قرن حاضر تعداد قربانیان ناشی از دخانیات به یک میلیارد تن برسد. در حالی که کمپانی ها و کارخانجات چند ملیتی سالیانه صد میلیارد دلار فقط برای تبلیغات و تشویق جوانان به مصرف سیگار، قلیان و سایر محصولات دخانی، هزینه کرده و صدها میلیارد دلار از طریق تهیه و توزیع انواع محصولات دخانی سود کسب می نمایند به آمار وحشتناکی که در کنار این اعداد می رسیم و آن این که سالانه، صدها هزارانسان غیر سیگاری در اثر استنشاق دود سیگار دیگران، جان خود را از دست می دهند.

 اگر شما مصرف کننده یکی از دخانیات هستید مایلیم در ابتدا شما را ترک آن دعوت کرده و اشاره کنیم شما نسبت به افراد دیگر در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به انواع بیماری های ذکر شده فوق هستید. ما به شما بیمه بیماری های سخت و بیمه ناتوانی جسمی را حتما توصیه می کنیم. بیمه بیماری های سخت می تواند تا ۳۲ بیماری را پوشش داده و کمک مالی بزرگی در راه درمان فرد بیمار باشد و یا بیمه ناتوانی جسمی تا هر زمان که فرد بتواند به زندگی عادی خود، از جهت توانایی انجام کارهای حتی روزمره اش به تنهایی و بدون کمک برگردد، پرداخت کننده ماهی ۱۰۰۰ تا ۸۵۰۰ دلار بوده و ثبات مالی خانواده را در دوران های سخت و پیش بینی نشده، تضمین نماید. بیمه راهی است به سوی آرامش، اگر دقیقا بدانیم چه بیمه ای با چه شرایطی و چه میزانی گرفته و فراموش نکنیم اولین شرط اخذش، روز سلامتی است. با بی توجهی، افسوس را به فردایمان منتقل نکنیم.

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.ca

www.youtube.com/ sherkatbimeh