۲۹ مه و ۳۰ مه

 مریدی در هر دو روز مجددا نسخه‌هایی از عریضه‌ی گروهی از متخصصان بهداشت دندان را به پارلمان ارائه کرد. در هفته‌های گذشته در مورد این عریضه نوشته‌ایم.

 ۳۱ مه

 مریدی در آغاز روز نسخه‌ی سوم عریضه‌ی مذکور را نیز ارائه کرد.

در این روز او در دو مورد نیز رای داد.

 یکی در مورد لایحه‌ای که محافظه‌کاران برای متوقف کردن هرگونه افزایش دستمزد تمام کارگران بخش دولتی به مجلس آورده بودند. مریدی به همراه لیبرال‌ها و ان دی پی به این لایحه رای منفی داد تا با نتیجه‌ی ۵۲ به ۳۴ شکست بخورد.

 

دیگری در مورد لایحه‌ای بود که با تغییر قانون سم‌پاش‌ها، ممنوعیت موجود در مورد بسیاری از مواد سمپاشی را قطع می‌کرد. این لایحه‌ که تد چالی، نماینده‌ی محافظه‌کار هالتون، آن‌را معرفی کرد با مخالفت مشترک لیبرال‌ها و ان دی پی ۴۱ به ۳۴ شکست خورد. مریدی نیز در کنار حزبش رای داد.

 

قابل توجه است که ممنوعیت کنونی عملا معنایی به جز تحمیل هزینه‌ی حمل و نقل بر مشتریان آن ندارد چرا که آن‌ها می‌توانند این مواد ممنوعه را از نقاط نزدیکی که مجاز هستند (آمریکا یا استان ساسکاچوانِ کانادا) سفارش دهند.

 

۴ ژوئن

 

مریدی در این روز برای چهارمین روز پیاپی نسخه‌ای از عریضه‌ی فوق‌الذکر را ارائه کرد و باز هم در دو مورد دیگر رای داد.

 

یکی لایحه‌ی «فعالیت قدرتمند برای انتاریو» که بخشی از بودجه بود. مریدی به همراه نمایندگان حزبش به این لایحه رای مثبت داد تا با توجه به رای مخالف محافظه‌کاران و رای ممتنع ان دی پی، ۵۱ به ۳۶ تصویب شود.

 

مورد دوم مربوط به لایحه‌ای برای تغییر میزان افزایش اجاره‌ی خانه‌ها بود که با رای مشترک لیبرال‌ها و ان دی پی و مخالفت محافظه‌کاران ۶۷ به ۳۶ تصویب شد.

 

۵ ژوئن

 

مریدی در صحن مجلس بیانیه ای را در مورد وضعیت دریاچه اورمیه خواند. در این بیانیه آمده است: من اینجا برخاسته ام تا از یک موضوع جاری جهانی بگویم.

دریاچه اورمیه در شمال غربی ایران، یکی از بزرگترین دریاچه های نمک جهان است ولی به سرعت دارد کوچک می شود. دریاچه اورمیه، توسط بخش منابع یونسکو به صورت جهانی ثبت و تحت محافظت اعلام شده است.

این دریاچه در سال های اخیر، به دلیل ساخت سد بر روی رودخانه هایی که به این دریاچه می ریزند، در معرض خشک شدن سریع قرار گرفته است. بررسی های ماهواره ای نشان می دهد که عمق دریاچه از ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۱ حدود ۴ متر کاهش یافته است.

دریاچه اورمیه ۸ میلیون تن نمک را در خود جای داده است. براساس گفته ی کارشناسان، اگر دریاچه به کلی خشک شود، این میزان نمک در منطقه پخش و سبب فاجعه ی زیست محیطی، کشاورزی و اجتماعی در منطقه ی آذربایجان ایران خواهد شد. این فاجعه چهار میلیون نفر ساکنان اطراف دریاچه را مجبور می کند تا خانه هایشان را رها کنند و بخش عظیمی از آنان همه چیزشان را از دست خواهند داد.

کمپین نجات دریاچه اورمیه، کمپینی ست بین المللی برای حیات دریاچه و تشویق دولت ایران برای اقداماتی در جهت حفاظت از آن.

من از همکارانم می خواهم زمانی را برای پیشبرد این کمپین در حوزه ی انتخابیه شان صرف کنند تا آگاهی عمومی نسبت به حفظ این سرمایه ی مهم کره ی زمین بیشتر شود.