شهروندـ آرش عزیزی: لایحه‌ای به مجلس نیوفاندلند و لابرادور آمده که استفاده‌ی جوانان زیر ۱۹ سال از حمام آفتاب مصنوعی را ممنوع می‌کند.

چنین ممنوعیتی در حال حاضر در نوا اسکوشیا موجود است و کبک و بریتیش کلمبیا هم چند ماه قبل لوایحی مشابه را به مجلس بردند. وزیر سایه‌ی بهداشت ان دی پی در انتاریو، فرانسیس جلیناس، نیز لایحه‌ای مشابه در دست دارد و یکی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس فدرال نیز لایحه‌ای خصوصی در همین مورد را به اتاوا برده است.

امید مشترک این لوایح کاهش سرطان پوست میان جوانان است.

پسرها و دخترها هر دو از حمام های برنزه کردن استفاده می کنند

سوزان سالیوان، وزیر بهداشت نیوفاندلند، در معرفی لایحه‌ی دولتش گفت مطالعات مختلف نشان داده‌اند سرطان پوست بین جوانان ارتباط مستقیم با میزان دریافت اشعه‌ی مافوق بنفش توسط آن‌ها دارد.

انجمن سرطان کانادا می‌گوید استفاده از حمام آفتاب داخل سالن پیش از ۳۵ سالگی شانس ابتلا به ملانوما، مرگبارترین سرطان پوست، را ۷۵ درصد افزایش می‌دهد.

انجمن درماتولوژی کانادا بلافاصله از لایحه‌ی جدید نیوفاندلند تقدیر کرد. دکتر آیان لاندلز، از درماتولوژیست‌های سنت جانز، پایتخت نیوفاندلند، و رئیس سابق انجمن، گفت این خواست انجمن برای تمامی استان‌های کشور است.

این لایحه در ضمن کودکان زیر ۱۶ سال را مقرر می‌کند که برای دریافت خالکوبی یا سوراخ‌کاری بدن اجازه‌ی کتبی والدین را با خود داشته باشند.

شرکت‌های متخلف از این قوانین می‌توانند تا ۵۰۰۰ دلار جریمه شوند.