شهروندـ آرش عزیزی: نخست‌وزیر لیبرال، دالتون مک‌گینتی، این هفته تاکید کرد که اصلاحاتی قضایی برای کمک به ۱ میلیون صاحب کاندومینیوم در انتاریو را پی‌ می‌گیرد، اما از دیگران خواست با شکیبایی در این راه گام بردارند.

به گزارش تورنتو استار، مک‌گینتی دوشنبه گفت از تابستان تغییر قانون قدیمی کاندومینیوم‌ها که محصول سال ۱۹۹۸ است را پی می‌گیرد و تاکید کرد خواهان برگزاری جلسات ارتباط مردمی متعدد در این زمینه، پیش از تصویب قانون، است.

مارگارت بست، وزیر خدمات مصرف‌کنندگان، گفت مساله‌ی قانون کاندومینیوم‌ها مساله‌ای است پیچیده و دولت می‌خواهد مطمئن شود که درست عمل می‌کند.

اما روزاریو مارکزی، نماینده‌ی دیرین غربِ تورنتو از ان دی پی، که مدت‌ها است در این زمینه تلاش می‌کند و اخیرا لایحه‌ای خصوصی در این موضوع به مجلس آورده که به این پاسخ مک‌گینتی انجامید، گفت می‌ترسد لیبرال‌ها بخواهند جلوی این قانون را بگیرند.

مارکزی گفت: «صاحبان کاندومینیوم‌ها پنج سال است به من می‌گویند مدیران املاکی نیاز دارند که جواز کار داشته باشند و این راهی سریع و بدون قیمت هنگفت برای حل اختلافات و حفاظت بیشتر در مقابل ساخت و ساز بی‌کیفیت است.»

لایحه‌ای که مارکزی به مجلس آورده، و اکنون در یکی از کمیته‌ها به سر می‌برد، دادگاهی برای کاندومینیوم‌ها ایجاد می‌کند تا اختلافات بین صاحبان، ادارات، مدیران املاک و سازندگان را حل کند و البته تغییراتی دیگر نیز دارد.

مک‌گینتی اما در سخنان خود در دبیرستان «وستون کالجیات» از مارکزی خواست با دولتش در زمینه‌ی تغییر قانون کاندومینیوم‌ها همکاری کند و «بهترین افکار» یکدیگر را با هم ترکیب کنند. او گفت دو حزب در این زمینه اشتراک نظر بسیاری دارند.