ظهر روز جمعه ۲۶ خرداد، جمعی از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری در شهر کرج مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفتند. و این در  حالی بود که آنها مشغول برگزاری مجمع عمومی سالیانه کمیته هماهنگی بودند.

بر اساس خبرهای منتشر شده تاکنون بیشتر دستگیر شدگان آزاد شده اند، اما هم چنان سیروس فتحی، علیرضا عسگری، جلیل محمدی، سعید مرزبان، مسعود سلیم‌پور، مازیار مهرپور، ریحانه انصاری، فرامرز فطرت نژاد و میترا همایونی، در بازداشت اداره اطلاعات شهر کرج قرار دارند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری طی بیانیه ای که در ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ منتشر کرده از آن جمله نوشته است:

اعضای کمیته هماهنگی کارگران

اگر چه این اولین بار نیست که اعضای کمیته هماهنگی بازداشت می شوند و در سال های اخیر بسیاری از آنها به جرم دفاع از حقوق کارگران، در شهرهای مختلف احضار، بازداشت و محکوم به زندان و یا جریمه و شلاق شده اند، اما آنچه که در روز جمعه گذشته و در برابر چشمان ساکنان یکی از محله های شهر کرج اتفاق افتاد، ورود بدون حکم رسمی و تیراندازی هوائی و حمله نیروهای امنیتی و انتظامی مسلح به تعدادی کارگر بود که در حال گفتگو درباره ی مشکلات خود و دیگر هم طبقه ای های شان بودند. شدت ضرب و شتم به حدی بوده که برخی از آنها مانند محمد مولانایی، حسن عزتی، رحمان ابراهیم زاده، غالب حسینی، خالد حسینی و نظام صادقی هنوز آثار مصدومیت و کوفتگی دارند.

این بیانیه همچنین اضافه می کند: در شرایطی مجمع عمومی سالیانه کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری مورد هجوم قرار می گیرد که هم چنان اخراج و بیکارسازی، حقوق های معوقه، نداشتن حق ایجاد تشکل مستقل و مصائب اجتماعی بی شمار دیگر، گریبان گیر کارگران ایران است. …ما بار دیگر ضمن محکوم کردن هجوم نیروهای امنیتی به نشست اعضای کمیته هماهنگی و بازداشت ۶۰ نفر از آنها، از همه کارگران، تشکل های کارگری و نهادهای مدافع حقوق بشر داخلی و بین المللی می خواهیم که از هر طریق ممکن خواستار آزادی دیگر اعضای کمیته هماهنگی در کرج باشند.