شهروند- آرش عزیزی: شیلا هتی، نویسنده ‌ی تورنتویی، نامزد جایزه‌ ی بهترین رمان زنان (Women’s Prize for Fiction) شده است. این جایزه که پیش از این «جایزه ‌ی اورنج» نام داشت از معتبرترین‌ ها از نوع خود در سراسر جهان است.

به گزارش کندین پرس از لندنِ بریتانیا، رمانِ هتی با عنوان «آدم باید چگونه باشد؟» جزو ۲۰ نامزدی است که برای جایزه‌ ی اورنج اعلام شده ‌اند.

این جایزه برای ۱۸امین سال است که اهدا می‌ شود و هدف از آن بزرگداشت زنان رمان‌ نویس به زبان انگیسی در سراسر جهان است. برنده ۳۰ هزار پوند (۴۶ هزار دلار کانادا) دریافت می ‌کند.

از جمله جدی‌ ترین رقبای هتی، رمان «از بدن‌ ها بگو» از هیلاری منتل، نویسنده‌ ی بریتانیایی، است که پیش از این فاتح جایزه‌ ی ادبی «من بوکر» بوده است.

شیلا هتی

از دیگر نامزدها باربارا کینگزلاورِ آمریکایی به خاطر «رفتار فرار» و زدی اسمیتِ بریتانیایی به خاطر «ان دبلیو» هستند که هر دو قبلا جایزه‌ ی اورنج را دریافت کرده ‌اند.

پیش از این دو نویسنده‌ ی کانادایی در سال‌ های ۹۷ و ۹۸، یعنی دومین و سومین سال برگزاری «جایزه‌ی اورنج» آن‌را از آن خود کرده ‌اند: آن مایکلز به خاطر «قطعه‌ های گریزان» و کارول شیلدز به خاطر «مهمانی لری». مارگارت آتوود سه بار در سال‌های ۹۷، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۴ نامزد جایزه شده اما هنوز برنده ‌ی آن نشده است. اسی ادوگیان، نویسنده‌ ی غنایی ‌تبار کانادایی، نیز سال گذشته نامزد بود اما از مدلین میلرِ آمریکایی و اولین کتابش، «ترانه ‌ی آشیل» شکست خورد.

برنده ‌ی جایزه ‌ی بهترین رمان زنان در روز ۵ ژوئن در لندن اعلام می‌شود.