یکی از نمایندگان مجلس گفته است که گرانی باعث طلاق می شود!

ای بخشکی شانس معلوم می شود حضرات دیواری کوتاهتر از گرانی پیدا نکرده اند و انگار نه انگار که قوانین خوشگل نظام که برگرفته از قوانین ماقبل حضور حضرت آدم بر روی کره زمین است، خیلی بیشتر از گرانی به گردن طلاق حق دارد. و اما برخی از بندها(و طناب های) باحال قوانین طلاق در جمهوری اسلامی

ماده ۱۱۳۳ – مرد می تواند هر وقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد(ظهر شب، نصف شب، درحال کیفوری، تلفنی، با ای میل و یا اخیرا که همه معتاد فیس بوک شده اند می تواند در صفحه فیس بوکش بنویسد: همسرم را طلاق دادم)

ماده ۱۱۳۳- مرد می تواند با رعایت شرایط مقرر(همان شرایطی که عرض شد) در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید تبصره – (زن همیشه با تبصره  باید تعریف شود) زن نیز می تواند با وجود شرایط مقرر در مواد) (۱۱۱۹) ، (۱۱۲۹) و (۱۱۳۰) این قانون، از دادگاه تقاضای طلاق نماید(البته اگر پول و وقت و پاهای سالم برای دو ماراتن در راهروهای دادگاه داشته باشد)

ماده ۱۱۳۴- طلاق باید به صیغه طلاق و در حضور لااقل دو نفر مرد عادل (گرفتاری دوتا شد چون پیداکردن دو تا مرد عادل خیلی سخت تر از خود طلاق است) که طلاق را بشنوند واقع گردد(شنیدی چی گفتم اخوی؟ بعله حواسم هست)

ماده ۱۱۳۶- طلاق دهنده باید بالغ(خدا را شکر، چرا که در قوانین جمهوری اسلامی هرکس ادرارش کف بکند بالغ محسوب می شود) و عادل و قاصد و مختار باشد(و بعد از طلاق برود به میخانه و بخواند ساقی امشب مثل هر شب اختیارم دستته)

ماده ۱۱۳۷ – ولی مجنون دائمی (دیوانه خدایی) می تواند در صورت مصلحت  مولی علیه زن او را طلاق دهد(یعنی پدر طرف هم اگر از عروس خانم خوشش نیامد می تواند بگوید برو پی کارت بچه ما را دیوانه کردی)

ماده ۱۱۴۰ – طلاق زن در مدت عادت زنانگی یا در حال نفاس صحیح نیست (هزینه نوار بهداشتی همیشه به گردن مرد می باشد چون ناسلامتی جناب قیصر مالک ناموس خانواده است)

مبحث دوم – اقسام طلاق

ماده ۱۱۴۳ – طلاق بر دو قسم است – بائن و رجعی

ماده ۱۱۴۴ – در طلاق بائن برای شوهر حق رجوع نیست .

ماده ۱۱۴۵ – در موارد ذیل طلاق بائن است – ۱ – طلاقی که قبل از نزدیکی واقع شود(با دیدن طرف توی حجله و قبل از بازکردن برچسب، جنس را پس بدهد و بگوید من این را نمی خواهم بهترش را بدین ۲ – طلاق یائسه(در شرع انور زنان تاریخ مصرف دارند) ۳ – طلاق خلع و مبارات، مادام که زن رجوع به عوض نکرده باشد۴ – سومین طلاق که بعد از سه وصلت متوالی به عمل آید اعم ازاینکه وصلت در نتیجه رجوع باشد یا درنتیجه نکاح جدید(شخص جدیدی به تور مرد افتاده باشد).

ماده ۱۱۴۶- طلاق خلع آن است که زن به واسطه کراهتی که از شوهر خود دارد در مقابل مالی که به شوهر می دهد طلاق بگیرد اعم از اینکه مال مزبور عین مهر یا معادل آن و یا بیشتر و یا کمتر از مهر باشد (مهرم آزاد جانم خلاص)

ماده ۱۱۴۸ – در طلاق رجعی برای شوهر در مدت عده حق رجوع است ماده ۱۱۴۹ – رجوع در طلاق به هر لفظ یا فعلی حاصل می شودکه دلالت بر رجوع کند مشروط براینکه مقرون به قصد رجوع باشد(مرد است دیگر یک روز قهر می کند می رود اما هرگاه هوس کند می تواند گردد و دوباره برود)

***

و اما برخی از احکام دین مبین در خصوص زناشویی که مرد را مالک ناموس می داند و این قوانین خوش تیپ از آنها الهام گرفته شده است:

شب هنگام که شوهرتان در بستر آرمیده و منتظر آغوش گرم شماست، خود را به کاری سرگرم نکنید (بی خیال ونگ ونگ و شاشیدن بچه باشید) زمان را طول ندهید(ظرف و ظروف را به سه سوت بشورید و مکالمه تلفنی تان را کوتاه کنید) مبادا همسرتان به خواب برود(دست خوش، اینجور مواقع زلزله هم بیاید مرد خوابش نمی برد) چرا که زنی این چنین، تا بیداری شوهر همواره مورد نفرین فرشتگان است.

چه فرشته های فضولی پشت در اتاق با حال کردن مردم حال می کنند. ثقه الاسلام یعقوب اسحاق کلینی- اصول کافی. (این کتاب جزو چهار کتابی است که به همراه من لایحضره الفقیه، شیخ صدوق- تهذیب الحکام و الاستبصار شیخ طوسی، کتب اربعه شیعه نامیده می شود و بیشتر قوانین جزایی و مدنی جمهوری اسلامی منبعث از آنهاست)

 شب هنگام که پرده ها فرو می افتد، خواب بر پلک ها چیره می شود بر هیچ بانویی روا نیست که بخوابد، مگر آن که خویشتن را به آغوش شوهر بسپارد (مثل ماشین لباسشویی) باید لباس از تن به در آید،کنار شوهر بیارامید و پوست بدن خویش به بدن شوهر بچسبانید. این چنین خود را به شوهر عرضه داشته اید(بی خیال خودتان حداقل فرشته های چشم و گوش بسته را راضی کنید. شیخ حر عاملی – کتاب وسایل الشیعه)

هرجا که شوهرتان شما را به خلوت بخواند، همان جا بهشت شماست(نمی دانستیم صندلی عقب ماشین، آشپزخانه و تختخواب های فنری بهشت نام دارند) روا نیست شوهر خود را از بهره وری جنسی و لذت حلال منع کنید(خیلی کار بدیه واقعا خجالت آوره. شیخ حر عاملی وسایل اشیعه)

خداوند دنیا و خوشی های آن را برای شما آفریده است(بالاغیرتا این لالایی ها را به گوش جمهوری اسلامی بخوانید که نمی گذارد آب خوش از گلوی مردم پایین برود) لذیذترین چیزها در این دنیا آمیزش با همسر است(بیچاره ثقه الاسلام کلینی اگر پیتزا خورده بود شاید می گفت لذیذترین چیز اول پیتزاست بعد جماع) چنان که لذت بخش ترین کار در باغ بهشت نیز همین است(زندگی جماع است و دیگر هیچ . شیخ کلینی – اصول کافی)

چه لذتی بالاتر و چشم نوازتر از دیدن بدن عریان همسر است(بیخود نیست در شرع انور زن نصف مرد است چون روحانیت مبارز فقط به نصف بدن زن کار دارد) قبل از هم خوابگی خود را از شوهرتان دریغ مدارید، بگذارید شوهرتان شما را ببوید و ببوسد(فقط مواظب باشید سیر توی غذایش نریزید که شرع انور مسئول بوی بوسه نمی باشد. علامه مجلسی – حلیه المتقین)

سخن گفتن با پروردگار لذت بخش و روح افزاست، اما وقتی شوهرتان شما را به خلوت خویش می خواند(چون وقتی مرد هوس کند خدا جلودارش نیست) نماز را طول ندهید و خرامان به سویش بشتابید(والا روی سجده شهید می شوید- علامه مجلسی- حلیه المتقین)

وقتی به سوی همسرتان می روید در آغوش فرشتگانید، چون به آمیزش می پردازید گناهانتان چون برگ درختان فرو می ریزد(پس پری بلنده بدبخت را چرا اعدام کردید) و چون غسل می کنید خود را می شویید و از گناهان بیرون می روید(و بعد با خیال راحت می توانید شلنگ تخته بزنید و بخوانید گناه کرده ام من، نگاه کرده ام، به خاطر چشم تو زندگی را تباه کرده ام من. شیخ جعفرکلینی – اصول کافی)

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.

tanzasad@gmail.com