امروزه بسیاری از ما در هر کار و خریدی به دنبال کلمه ارزان تر می گردیم و این داستان آنقدر باب شده که مفهوم کیفیت زیر عناوین قیمت ها جایگاه خود را از دست داده است. متاسفانه بسیاری از کسانی که بیمه مسافرتی اخذ می کنند در زمان claim  اظهار گله مندی از آنچه تصور کرده و انجام نشده است را دارند و همه اینها برمی گردد به روز اول یعنی همان روزی که ما بدون توجه به دامنه گسترش پوشش بیمه، آن را از ارزان ترین جایی که دیده ایم گرفته ایم.

به بیمه های مسافرتی در شرایط گوناگونی نیاز است: در مسافرت های داخلی و یا خارج از کشور، تحصیل خارج از استان انتاریو و یا خارج از کانادا، مهاجران در ۹۰ روز نخست ورود به کانادا، توریست هایی که وارد کانادا می شوند، کسانی که با اجازه کار در کانادا حضور دارند و کسانی که به دلایل مذهبی و یا سیاسی وضعیت اقامت ثابتی ندارند. بنابراین بیمه مسافرتی صرفا برای سفرهای خارجی تبیین نشده است و دامنه وسیع تری دارد.

تابستان امسال حدود ۳ میلیون نفر بالای ۱۸ سال در کانادا به سفر خواهند رفت. ۳۴ درصد آنان بیمه های مسافرتی شان را شرکت های بیمه خریداری کرده و ۲۴ درصد آنان از طریق آنلاین آن را اخذ می کنند. شاید شما نیز از آن دسته افراد باشید که دانش کامپیوتری داشته و به خوبی بتوانید فرم های گوناگون را پر کنید. تجربه های تلخ برخی مسافران از بیمه های مسافرتی سبب شده دلایل آن را برایتان شرح دهیم.

هدف اخذ بیمه مسافرتی، آرامش خیال مسافران در برابر هر رویداد غیر منتظره می باشد. بیمه قرار است درطول سفر به هر نقطه ای هزینه های پزشکی  و بستری در بیمارستان، بازگرداندن بیمه شده به کشور مبدا در صورت بیماری، وقوع حادثه و یا فوت، خدمات مربوط به تاخیر پرواز هواپیما و یا گم شدن چمدان، مفقود شدن گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه، خدمات فیزیوتراپی، کایروپرکتور، پرستار خصوصی، پوشش دارو و همچنین بازگشت اعضای خانواده همراه بیمه شده به کشور را عهده دار باشد.

نکته حائز توجه این است که هر کدام از اینها در قرارداد بیمه باید درج شده باشد. همین طور شرایط دقیق سلامتی ما و عنوان کردن دارو هایی که مصرف می کنیم از مواردی است که کتمان آن می تواند در زمان claim  برایمان مشکل ساز شود. بنابر این خرید آنلاین در حالی که تخصص بیمه به همراه نداشته باشد می تواند به دلیل اطلاعات ناقص و یا اشتباه در پر کردن فرم،  هزینه جبران ناپذیری به فرد بیمه شده بزند.

یکی دیگر از مکان های اخذ بیمه آژانس های هوایی هستند که به خاطر نوع روابط با یک یا دو شرکت بیمه در ارتباط هستند و به دلیل نداشتن لایسنس بیمه، اطلاعات کافی و جامع در زمینه آنچه ارائه می دهند ندارند، در حالی که بروکر با تمام کمپانی ها در ارتباط بوده و بسته به شرایط ما می داند که کدام یک از آنها می تواند در زمان claim ما را کمک کند. اخذ بیمه های مسافرتی در حالی که می تواند مسئله بسیار راحتی باشد به همان اندازه اشتباه در چگونگی گرفتن آن می تواند غم انگیزترین بخش زندگی ما را تشکیل دهد.

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbime