Mohammad-Rahimian 

متخصصان می گویند بهداشت دندان، رژیم غذایی خوب و معاینه های عمومی منظم منجر به داشتن دندان های سفید مرواریدی می شود.

بعضی اوقات کودکان مسواک زدن را فراموش می کنند.کودکان باید دو بار در سال برای معاینه نزد دندانپزشک بروند، اما مراقبت خانگی مناسب، رژیم های سالم و پیش گیری از آسیب می تواند مطمئن سازد که دندان کودکان سالم بماند.

مراحلی وجود دارد که کودکان و والدین با استفاده از آنها می توانند مطمئن شوند که دندان فرزندانشان سالم و بدون پوسیدگی باقی می ماند:

 

*مسواک زدن پیش از صبحانه: صبح ها زمان بسیار محدودی برای رفتن به مدرسه وجود دارد. برخی اوقات کودکان صبحانه شان را در راه مدرسه می خورند. لازم نیست برای مسواک زدن منتظر بعد از صبحانه شویم. به این ترتیب می توانیم مطمئن شویم که کودکان پیش از رفتن به مدرسه مسواک بزنند. “هدف این است که از افتادن PHدهان در یک ناحیه ناسالم که پوسیدگی ها در یک محیط اسیدی شکل می گیرد، اجتناب شود.” مطالعات نشان می دهد اگر ما پیش از خوردن مسواک بزنیم PH دهان به اندازه ای که منجر به تشکیل پوسیدگی شود، پایین نمی افتد.”

dental-brush 

*کنترل شدید نکنید: برخی والدین به فرزندانشان می گوید تا زمانی که آنها موهایشان را مرتب نکرده اند، مسواک نزنند. به فرزندانتان اجازه دهید در حین اینکه مشغول مرتب کردن موهایشان هستید، مسواک بزنند چون هیچ زمانی را برای مسواک زدن نباید از دست داد.

 

*به رژیم غذایی توجه داشته باشید: وعده های غذایی مدرسه باید شامل غذاهای قندی و فراوری شده باشد. والدینی که غذای فرزندانشان را بسته بندی می کنند باید به مواردی مثل میوه ها و سبزیجات که برای سلامتی کودکان مفید است، توجه داشته باشند.

 

*خیلی به آن فکر نکنید: یک مقدار تنوع خوب است، اما هیچ چیز مضری در دادن غذاهای مشابه به صورت هر روزه که البته غذاها مفید هم باشد، وجود ندارد. برای مثال، خرد کردن میوه ها و سبزیجات و اضافه کردن حمص و نان پیتا بسیار سالم و مناسب است.

 

*به زمانی که غذاها در قفسه فروشگاه مانده اند توجه کنید: غذاهای بسته بندی شده که برای زمان طولانی در قفسه مغازه مانده اند مثل crackers و pretzels محتوی نشاسته هستند. نشاسته روی دندانها را پوشانده و می تواند پوسیدگی ایجاد کرده و منجر به باکتری شود. از آنجایی که کودکان این غذاهای نشاسته ای را در مدرسه می خورند والدین باید از افزودن آنها در غذاهای خانگی اجتناب کرده و به جای آن میوه ها، سبزیجات و میوه های خشک مثل کشمش را برگزینند.

 

*آب را انتخاب کنید: آبمیوه ها اغلب محتوی مقدار زیادتری قندِ مورد نیاز کودکان در طول روز است. این قند می تواند دندانها را پوشانده و موجب تسریع پوسیدگی دندان شود. قند همچنین می تواند منجر به ناآرامی بعدازظهر شود که منجر به اختلال در کارهای مدرسه می شود. به جای آبمیوه به کودکان میوه داده و به کودکان نوشیدن آب را آموزش دهید.

 

بیمه های تکمیلی، ابتدایی ترین پوشش های مورد نیاز در خصوص دارو ، درمان، دندان، چشم و آنچه بیمه بهداشت استانی پوشش نمی دهد نظیر آمبولانس، ماساژتراپی، کایروپراکتور، فیزیوتراپی، وسایل پزشکی و بیمارستانی، مشاور روانشناس را در اختیار بیمه شده قرار می دهد. این بیمه به شکل های مختلف فردی و گروهی با تنوع پوشش، درصد مشارکت جهت فرد بیمه شده قابل اختیار است.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.