از راست: جان برد، کاتلین وین، چارلز سوسا، رضا مریدی

در پی حادثه دلخراش زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی در ایران و کشته و زخمی شدن هزاران تن،  نه تنها مردم ایران و ایرانیان در سراسر جهان، که بسیاری از سران دولت ها و کشورهای جهان  از این حادثه متاثر شدند و تاثر خود را با فرستادن پیام هایی ابراز داشتند. از آن جمله می توان از ابراز همدردی مقامات استان انتاریو و دولت فدرال کانادا با زلزله‌زدگان ایران یاد کرد.

چارلز سوسا، وزیر شهروندی و مهاجرت، گفت: «از طرف تمام مردم انتاریو، عمیق‌ترین همدردی خود را نثار مردم ایران می‌کنم که از زمین‌لرزه‌ی ویرانگر دیروز آسیب دیدند. فکر و دعای ما با قربانیان،‌ خانواده‌هایشان و آن کسانی در انتاریو است که عزیزان‌شان را از دست داده‌اند یا با نگرانی منتظر خبر هستند. جامعه‌ی ایرانی بخشی حیاتی از خانواده‌ی ما در انتاریو است و ما در این زمان دشوار کنار ایرانی-کانادایی‌های هم‌وطن خود می‌ایستیم.»

جان برد، وزیر امور خارجه‌ی کانادا، نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت: «از طرف تمام مردم کانادا، از جمله جوامع بزرگ ایرانی و آذری در کانادا، عمیق‌ترین همدردی خود را نثار مردم ایران می‌کنیم که اکنون با عواقب زلزله‌ای ویرانگر در شمال غربی ایران سر می‌کنند.»

برد افزود: «ما تسلیت صمیمانه‌ی خود را نثار کسانی می‌کنیم که اعضای خانواده، دوستان و هم‌وطنان ایرانی خود را از دست داده‌اند. در ضمن برای مصدومان این واقعه آرزوی احیای سریع می‌کنیم. مردم ایران هنگام مواجهه با سختی‌ها، مقاومند و امید ما این است که بتوانند به سرعت از این واقعه‌ی ویرانگر احیا یابند.»

از دیگر سیاستمداران کانادایی که با مردم ایران ابراز همدری کرده است خانم کتلین وین نماینده دان ولی وست و وزیر امور شهری و مسکن و امور بومیان انتاریو است. خانم وین در پیام خود که به دفتر شهروند ارسال داشته، عمیق ترین همدردی خود را با خانواده های قربانیان زلزله اخیر آذربایجان ایران ابراز کرده است.

همچنین دکتر رضا مریدی نماینده ایرانی تبار حوزه ریچموندهیل با فرستادن اطلاعیه ای، خبر داده که به زودی کمیته ای  برای جمع آوری اعانات برای ساختن تأسیساتی چون مدرسه در روستاهای آذربایجان ، تأسیس خواهد شد.