شهروند- روز سه شنبه بر اثر بارش شدید برف و بوران اکثر مدارس دولتی و کاتولیک در تورنتو بزرگ تعطیل شدند. دانشگاه یورک تمام کلاسهای صبح را کنسل و تمام رفت و آمد را متوقف کرد. بسیاری از کالج ها نیز کلاس های خود را دست کم برای نوبت صبح کنسل کردند و دانشگاه تورنتو برای کمپ اسکاربورو کلاس ها ورفت و آمد را متوقف کرد.

بسیاری از مراکز و ادارات دولتی کارمندان خود را ساعت ۱۲ ظهر به خانه فرستادند. شهرداری تورتنو در پی این بارش بی سابقه برف اعلام کرد که در حال پاکسازی خیابان های شهر است ولی ممکن است به دلیل حجم بارش این عملیات کمی به طول بینجامد. تی تی سی در این میان برای جابجایی مسافران اعلام آمادگی کرد و اگرچه در مسیرهای گوناگون دارای تاخیر بود ولی اتوبوس های معمولی و شاتل برای کمک به مردم در سرتاسر تورنتو اماده بودند.

بوران از حوالی ساعت ۷ صبح آغاز شد و تا حوالی ساعت ۴ با شدت ادامه پیدا کرد. در این میان بسیاری از خانواده ها به دلیل تعطیلی فرزندان با مشکلات فراوانی روبرو شدند زیرا بسیار امکان کار از خانه نداشتند و نمی توانستند فرزندان خود را به محل کار ببرند. روز سه شنبه صدها پرواز در فرودگاه های تورنتو کسنل شد و روز سختی برای مسافران بود.