آرش عزیزی: پس از جنجال‌هایی که تصمیم دولت محافظه‌کار کانادا برای اهدای دو میلیون دلار جهت کمک پزشکی به گروه «امداد کانادا برای سوریه» (Canadian Relief for Syria) پیش آورد، دولت هفته‌ی گذشته تغییر مسیر داد و گفت دنبال گروه دیگری برای اعطای این کمک می‌گردد.

جان برد، وزیر امور خارجه، دقایقی پس از خوشامدگویی به انگلا مرکل،‌ صدراعظم آلمان، در فرودگاه اتاوا، به خبرنگاران گفت: «من از مقامات خواسته‌ام تغییر مسیر دهند و دنبال گزینه‌های دیگری برای رساندن منابع پزشکی به قربانیان رژیم اسد در سوریه باشند.»

سی آر اس گروهی ست که کمک به آنها به تعلیق درآمد

این در حالی است که استفن هارپر،‌ نخست‌وزیر، چند روز پیش از این از انتخاب گروه مذکور دفاع کرده بود.

منتقدان می‌گفتند گروه «امداد کانادا برای سوریه» اولا زیادی تازه‌تاسیس است (برخلاف گروه‌های مشهور و باسابقه‌ای مثل صلیب سرخ)، ثانیا وضعیت قانونی خیریه در کانادا ندارد و ثالثا روابطی با خیریه‌ی مشکوک «اچ سی آی» دارد که ارتباطات آن با سازمان تروریستی القاعده قبلا در رسانه‌ها مطرح شده بود.

برد اما گفت هنگام بررسی جزئیات اهدای کمک به این گروه به «نگرانی»هایی رسیده‌اند که منجر به اتخاذ این تصمیم شده است. وزیر خارجه‌ی کانادا افزود دولتش در حال گفتگو با «متحدینی همچون ترکیه، بریتانیا و‌ آمریکا» است تا جایگزینی برای اعطای کمک پیدا کنند.

او تاکید کرد که اوضاع سوریه از «اولویت‌های رده‌بالا» برای دولتش است و به همین علت این کار با سرعت هرچه تمام‌تر انجام می‌شود.

پل دوار، وزیر سایه‌ی امور خارجه در کابینه سایه‌ی ان دی پی، با حضور در برنامه‌ای در سی بی سی گفت «بهت‌آور» است که هارپر پیش از اعلام نام گروه مذکور تحقیقات کافی را انجام نداده است.