در اعتراض به کشتار معدنچیان اعتصابی

در اعتراض به کشتار معدنچیان اعتصابی در آفریقای جنوبی توسط نیروهای نظامی، و اعلام همبستگی با جنبش کارگران آفریقای جنوبی، کارگران و کوشندگان همبستگی بین المللی در تورنتو تظاهراتی را ساماندهی کرده اند که روز شنبه ۲۵ آگوست ساعت یک بعدازظهر در مقابل کنسولگری آفریقای جنوبی در شماره ۱۱۰ خیابان شپرد شرقی برگزار خواهد شد.

۱۶ آگوست ۲۰۱۲، پلیس آفریقای جنوبی با حضور در معدن مارکینا پلاتینیوم، علیه معدنچیان اعتصابی دست به خشونت زد و آن ها را به رگبار گلوله بست. بیش از ۳۵ تن در این حادثه کشته و صدها تن زخمی و دستگیر شدند.

مالک این معدن شرکت بریتانیایی لونمین، سومین تولیدکننده بزرگ پلاتینیوم جهان است. کارگران این معدن زیر خط استانداردهای معمول کار و زندگی می کنند و این امر موجب شده تا برای گرفتن حقوق برحق خودشان به پا خیزند.

سازماندهندگان این تظاهرات از آنهایی که به اینگونه حق کشی ها معترضند، تقاضا می کنند که با حضور خود، اعتراضشان را بیان کنند.

این برنامه از سوی اتحادیه های کارگری مختلف کانادا، شبکه همبستگی آفریقایی، فدراسیون کارگران کانادا، ائتلاف های کارگری آمریکای لاتین و کارائیب، شورای بین المللی پشتیبانی از کارگران در ایران ـ کانادا، همبستگی بولیویا تورنتو و … پشتیبانی شده است.