شهروند ۱۱۷۷ ـ ۱۵ می ۲۰۰۸

خبر اول: تظاهرکنندگان طرفدار دولت لبنان، همچنین با بی احترامی نسبت به عکسهای بشار اسد رییس ‌جمهور سوریه و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، باعث شروع درگیری‌ها در شهر طرابلس شده‌اند. (نقل از سایت آفتاب)
نتیجه گیری اسلامی: از افتخارات انقلاب اسلامی در ایران، یکی هم آنست که تعداد معصومین و ائمه اطهار، که در صدر اسلام، بیش از چهارده تن نبودند، در مملکت امام زمان به سرعت رو به افزایش گذارد، و پس ازکسب مقام معصومیت توسط امام خمینی و سلف ایشان یعنی آیت الله خامنه ای، براساس قانون تعزیرات اسلامی، مقرر شد که توهین به کلیه علمای اسلام و بیت های مبارکشان به علاوه همه دفن شدگان در هشت هزار امام زاده موجود در ایران اسلامی، همراه با تعداد نامحدودی از کسانی که به تشخیص دادگاههای انقلاب، توهین به آنها توهین به مقدسات اسلامی خوانده میشود، کلاً جزو ائمه اطهار و معصومین تلقی شده و هرگونه اسائه ادب، به این چند میلیون و خورده ای معصوم، مشمول حد شرعی شده و گاه مجازاتی در حد مرگ هم خواهد داشت. تا اینجای کار البته، چهار دیواری اسلامی بوده است و اختیاردار هم که، صد البته مقام شامخ ولایت فقیه است و بس، اما بعد از حوادث روز یکشنبه در لبنان، که بنا به روایت سایت آفتاب از داخل ایران، علت شروع جنگ خیابانی، توهین به عکس شیخ حسن نصرالله و بشار اسد بوده است، مشخص میشود که اولاً انقلاب اسلامی ایران، کاملاً در صدور انقلاب و ارزشهای مقدس آن، موفق بوده، ثانیاً مسلمین عزیز، از این پس می باید منتظر افزایش تصاعدی تعداد ائمه اطهار و معصومین در سایر بلاد اسلامی نیز باشند. این وسط فقط میماند امام بشار اسد، رئیس جمهور و رهبر حزب سکولار بعث سوریه، که شوخی شوخی، تبدیل به یکی از مقدسین اسلامی شده، به گونه ای که بی احترامی به عکس مبارک این امامزاده تازه، نه تنها مستوجب تعزیر اسلامی است، بلکه واجب شرعی است که به خاطرش، سرزمینی را به آتش کشید و از کشته پشته ساخت.
نتیجه گیری منطقی: ظاهراً با اتفاقاتی که در این چند روزه در لبنان رخ داده و عامل اصلی آنهم، سازمان تحت الحمایه جمهوری اسلامی، یعنی حزب الله لبنان بوده است، یکبار دیگر، ابر و ماه و خورشید و فلک و صد البته دست غیب رهبران نظام ولی فقیه، به داد جرج بوش و حزب جمهوریخواه رسیدند، تا با استفاده از فتنه ای که حزب الله لبنان در این کشور به پا کرد، بتوانند، اولاً افکارعمومی آمریکا را متوجه خطر بالقوه ایران در سرتاسر هلال شیعی در خاورمیانه، از عراق تا لبنان، نمایند. ثانیاً اروپا و بخصوص فرانسه که لبنان را به طور سنتی، حیاط خلوت خود میداند، تحت عنوان حمایت از اسرائیل و جناحهای میانه روی لبنان، تبدیل به تعزیه گردان معرکه نمایند. ثالثاً از همین حالا نسخه ی باراک اوباما و هیلاری کلینتون را هم بپیچند، که اولی زیادی مسلمان زاده است، به درد روزهای نبرد با ایران اسلامی نمیخورد، و دومی هم زن است و از همه بدتر همسر بیل کلینتون بزرگ، که شوخی شوخی داشت به خاطر روی چون گل خاتمی، یک آشتی کنان حسابی با جمهوری اسلامی، به راه میانداخت.
پند تاریخی: از قدیم گفته اند: آنکه باد میکارد، توفان درو میکند. حالا شما پیدا کنید، پرتقال فروش را. وقتی که جمهوری اسلامی، با حمایت گسترده از حزب الله لبنان و گروه مقتدا صدر در عراق، دو کشور اسلامی مذکور را به آشوب و جنگ کشانده، و توفان نفاق و نفرت و خشم را در دلهای مردمان مسلمان این دو سرزمین، اعم از سنی و شیعه، علیه ایران و ایرانی، کاشته است، این وسط میمانند، آن ۸۵% ملت همیشه در صحنه ی ایران، که نه سر پیاز بوده اند و نه ته آن، و درعوض قرار است سونامی آن توفان را درو کنند و تا سالهای سال، بر سر سفره های از همیشه خالی ترشان، همواره مارش جنگ با برادران همسایه، نواخته شود، تا در عزای از دست دادن فرزندانشان، یک چشمشان خون باشد و دیگری پر از اشک.
خبر دوم: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی، در سفری که اخیراً به شهر شیراز داشتند، در رابطه با آثار باستانی تخت جمشید، که در حقیقت میراث ارزشمند تاریخ کهن و پرافتخار ایرانیان محسوب میشود، فرمودند: دیدن این آثار، آدم را دچار نوعی نفرت و خشم میکند و این که به هرحال اینها، آثار جباران تاریخ است. (نقل از خبرگزاریهای داخل ایران)
نتیجه گیری اخلاقی: اصولاً امام خامنه ای، تنها در مواقعی از دیدن مناظر روبرویشان، دچار خشم و نفرت نمیشوند، که در حال نگاه کردن به جمال بی مثال، شیخ حسن نصرالله و یا خالد مشعل و یا حتی مقتدا صدر باشند، وگرنه هرآنچه را که به نوعی مربوط باشد به تاریخ و تمدن ایران و ایرانی، حال ایشان را منقلب نموده و قلب رئوف شان را از قصه های ستمگری جبار چون کوروش، به درد می آورد، البته از حق نگذریم که ایشان، در شیراز، مصادره به مطلوب نموده و حافظ و سعدی را، هم عرض شاهچراغ و سایر امامزاده های شیراز قرار دادند، که خوب برای چنین مژده ای، ایرانیان عزیز باید هفت شبانه روز، شهرها را آذین ببندند و نماز شکر بجا بیاورند، چرا که ممکن بود، معظم له، بعد از زیارت قبور حافظ و سعدی، ناغافل دچار همان حالت، نفرت و خشم از آثار تاریخی ایرانیان شوند، و دستور ملوکانه صادر فرمایند، تا مسیر سد سیوند، بعد از غرق کردن مقبره کوروش، تغییر جهت داده و از روی آرامگاه حافظ و سعدی، هم عبور کند.
نتیجه گیری تاریخی: بعد از حمله دشمنانی چون مغولها و اسکندر و اعراب به ایران، که موجب خسارات و مصیبتهای فراوان برای ایرانیان گردید، ما ملت آنقدر برای خودمان از هوش و استعدادمان و اینکه توانستیم در نهایت آن مهاجمان را مقهور فرهنگ غنی و ارزشهای تاریخی مان سازیم، تعریف و تمجید کردیم که داشت به کلی یادمان میرفت که در روزگاری زندگی میکنیم که رهبر فرزانه ی کشورمان، مقابل چشم همه جهان، اساس و بنیان تاریخ و فرهنگ و افتخارات درخشان سرزمینمان را، تبدیل به یک پول سیاه میکنند، و ما همچنان در توهم آنیم که در بیرون از مرزهای کشورمان، به دنبال دشمن، بگردیم.

بدون شرح: مادر ۳۴ ساله به همراه دختر ۱۷ ساله خود به علت فقر شدید در مشکین شهر خودکشى کردند. در این حادثه، که دیروز در یکى از محلات این شهر روى داد، مادر و فرزند با خوردن قرص فسفید آهن، معروف به قرص برنج، به زندگى خود پایان دادند. گفتنى است این دو، از داشتن نان آور خانواده محروم بوده و در فقر کامل زندگى می‌کرده اند. (نقل از سایت پارسیان)