شهروند آرش عزیزی: «کریستی پیتز»‌ نام پارکی و محله‌ای در غرب تورنتو است که نویسنده‌ی شما در آن زندگی می‌کند. این محله را بیش از ه چیز به پارک باصفای آن،‌ نزدیکی و هم‌گنی‌اش با محله‌ی کره‌ای‌ها و ایتالیایی‌ها (دو تا از زیباترین محله‌های قومی شهر)‌ و خیابان‌های مسکونی دلنواز آن می‌شناسند. این روزها اما کریستی پیتز بیش از هر چیز به یک خاطر موضوع اخبار است: متجاوزی جنسی که حضورش در منطقه باعث شده بسیاری زنان مثل گذشته راحت نباشند.

لورنا علی-لوکاس یکی از زنان است.

او در گفتگو با تورنتو استار می‌گوید قبلا هر جوری خواسته در محله می‌آمده و می‌رفته اما الان هر چه بشود حاضر نیست خیابان‌های معمولا آرام و ساکتِ کریستی پیتز را پای پیاده و تنها طی کند.

تجمع مردم محله در پارک کریستی

نانسی، زنی میان‌سال، یکی دیگر از آن‌ها است. او می‌گوید بدون دوچرخه‌اش جایی نمی‌رود و از آن‌جا که خیلی سریع می‌راند و کوچه پس‌کوچه‌ها را خوب می‌شناسد روی دوچرخه احساس امنیت می‌کند.

مارنی یکی از هم‌محله‌ای‌های دیگر خبرنگار شما است که به پلیس تورنتو اعتراض دارد که چرا اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر نمی‌کند.

مدتی بود که خبر زیادی از متجاوز کریستی پیتز نشنیده بودیم تا این‌که در آخرهفته‌ی طولانی عید شکرگزاری خبرها دوباره بالا گرفت. سه گزارش در مورد آزار و اذیت جنسی در منطقه داده شد که پلیس می‌گوید مرتبط با گذشته است.

پیش از این در ماه اوت بود که شاهد ازدیاد موارد آزار جنسی در کریستی پیتز بودیم. در این ماه نُه مورد مشابه مشاهده شد که با پاسخ پلیس و در ضمن راهپیمایی چند صد نفره‌ی اهالی روبرو شد.

تحقیقات در این مورد در مراحل اولیه‌ی آن به سر می‌برد اما شرح فیزیکی مظنون و روش حمله‌ی مورد استفاده در تمام این دوازده مورد یکسان بوده است.

مونیکا گوپتا،‌ رئیس گروه «دوستان پارک کریستی پیتز» می‌گوید شهروندانِ نگران در مورد امنیت و به دنبال اطلاعات مدام به او تلفن می‌کنند. گوپتا می‌گوید این یک نفر کل محله را «گروگان گرفته است.»

پلیس می‌گوید هنوز از مرتبط بودن تمامی این موارد به هم مطمئن نیستند اما تشابه‌ها اینقدر هست که احتمال چنین سناریویی را بالا بدانند.

آخرهفته‌ی تلخ

شب شنبه دو زن جدا با چند دقیقه فاصله مورد آزار جنسی قرار گرفتند. اولی دختر ۱۹ ساله‌ای بود که در خیابان هاربورد، نزدیک تقاطع کالج و مانتروز، پیاده‌روی می‌کرد. حوالی۱۱شب بود که مردی از پشت به او حمله کرد و او را مورد آزار جنسی قرار داد. مرد سپس در خیابان مانتروز به سوی شمال فرار کرد.

چند دقیقه بعد او به زنی ۲۹ ساله که در همین خیابان، در جنوب هاربورد، می‌رفت حمله کرد. او سپس به فرار خود به سوی شمال ادامه داد.

روز یکشنبه، حوالی ۱۲شب بود که زنی ۲۳ ساله در خیابان گریس (از تقاطع آن با بلور) به سمت جنوب می‌آمد. مردی از پشت به او نزدیک شد و پس از آزارِ جنسی او در گریس به سوی شمال دوید.

مایک لیتون، نماینده‌ی منطقه در شورای شهر، به همراه کمیته‌ی عمل شهری در مورد خشونت علیه زنان و کودکان در ماه سپتامبر دست به تحقیق امنیتی در مورد منطقه زدند. نتایج این تحقیق در انجمن ساکنان کریستی پیتز مطرح خواهد شد.

بین شرحی که قربانیان از مظنون داده‌اند تفاوت‌هایی وجود دارد اما بیشتر از مردی سیاه‌پوست، بین ۲۰ تا ۲۵ ساله، با بدن نسبتا بزرگ و قد حدود ۱۷۰ تا ۱۷۵ سانتیمتر حکایت می‌کند. گفته می‌شود تمام قربانیان از پشت مورد حمله قرار گرفته‌اند.

ساکنان نگران محله روز چهارشنبه ۱۷ اکتبر جلسه‌ای در این مورد برگزار می‌کنند. این جلسه که شرکت در آن برای عموم آزاد است در کامیونیتی سنترِ «باب ابیت» (Bob Abate Community Centre) به نشانی شماره ۴۸۵ خیابان مانتروز، ساعت ۷ شب، برگزار می‌شود.