شماره ۱۱۹۸ ـ پنجشنبه ۹ اکتبر ۲۰۰۸
بیمه های مسافرتی

Travel Insurance

پیشینه و سابقه ی بیماری

Pre-Existing Condition

از دیگر موارد مهم در هر بیمه مسافرتی می توان به سابقه بیماری اشاره کرد. چه افرادی می بایست فرم سئوالات مخصوص پزشکی را تکمیل کنند؟

متقاضیان بیمه مسافرتی در موارد زیر می بایست فرم مخصوص سئوالات پزشکی را تکمیل نمایند:

۱ـ افراد سنین ۸۵ـ۷۱ سال که درخواست پوشش بیمه مسافرتی ۱۰۰۰۰۰ دلار و یا بیشتر داشته باشند.

۲ـ افراد بالای سن ۸۶ سال علیرغم پوشش کمتر از ۱۰۰۰۰۰ دلار می بایست فرم مخصوص سئوالات پزشکی را تکمیل نمایند.

۳ـ تمامی افرادی که طی ۱۸۰ روز، قبل از اخذ بیمه مسافرتی، سابقه بیماری، تشخیص پزشکی، مصرف داروی خاص و یا مشاوره پزشکی خاص داشته اند.

بی شک در خصوص تکمیل فرم مخصوص سئوالات پزشکی مواردی نظیر سابقه بیماری، سکته قلبی، سکته مغزی، بیماریهای خاص، بیماریهای کبدی و کلیوی و همچنین هر نوع مشکل تنفسی مورد نظر بوده و طی ۱۸۰ روز قبل از اخذ بیمه و به جریان افتادن پوشش بیمه مسافرتی به عنوان شرط محسوب می شود. در این حالت در صورت قبول پوشش از طرف شرکت بیمه، موجب افزایش قیمت توسط شرکت بیمه و به اصطلاح (Rate) می شود. (گرچه این حق انتخاب در شرکتهای بیمه متفاوت است) و گاهی هم موجب خواهد شد که پوشش بیمه مشروط شود و مواردی که فرد سابقه بیماری و یا ناراحتی از قبل دارد، از پوشش بیمه خارج می شود. در این خصوص هم شرکتهای مختلف بیمه، از سیاستهای متفاوتی پیروی می کنند.


از دیگر موارد مهم در بیمه مسافرتی رعایت زمان ۴۸ ساعت جهت پوشش بیماری است.

بیمه مسافرتی پس از صدور از تاریخ شروع آن قابل اجرا است و مواردی نظیر تصادف، سانحه و اضطراری را پوشش می دهد. منتهی جهت پوشش بیماری، می بایست ۴۸ ساعت زمان انتظار را در نظر گرفت. به این معنی که پس از اخذ و صدور بیمه ۴۸ ساعت زمان برای پوشش بیماری نیاز است.

پیشنهاد می شود جهت استفاده بهینه در زمان نیاز و موارد اضطراری و پایین آوردن ریسک و خطر به این اصل توجه شود. خصوصا افرادی که ویزیتور هستند و یا اینکه می بایست ۳ ماه منتظر کارت درمانی باشند.


بیمه های درمانی و مسافرتی ویژه دانش آموزان و دانشجویان

International Student


چرا می بایستی بیمه تحصیلی اختیار کرد؟

با توجه به نرخ مناسب و تنوع و گستردگی پوشش، به خاطر آسایش فکری و استقلال و عدم نگرانی، این نوع بیمه به تمامی دانشجویان مقیم کانادا (چه آنها که جهت تحصیل به استانهای مختلف کانادا می روند و چه آنها که به خارج از کانادا می روند، زیرا که در استانهای دیگر و یا خارج از کانادا پوشش ندارند) و همچنین به تمامی دانشجویان مهمان با ویزای تحصیلی توصیه می شود.

طبق تعریف دو دسته افراد متقاضی این نوع بیمه هستند:

۱ـ دانشجویان و افرادی که اقامت کانادا را ندارند.

۲ـ دانشجویان و افرادی که اقامت کانادا را دارند.

۱ـ۱ـ درخصوص دانشجویان و افرادی که اقامت کانادا را ندارند، بالطبع با در دست داشتن ویزای تحصیلی وارد خاک می شوند.

گرچه این دسته افراد می توانند از بیمه های ویزیتور کانادا استفاده کنند ولی جهت رفاه بیشتر، پوشش وسیعتر و همچنین پرداخت وجه کمتر این نوع بیمه توصیه می شود که می تواند بسیار مفید و مناسب باشد.

۱ـ۲ـ دانشجویان و افرادی که اقامت کانادا را دارند و برای تحصیل از استانی به استان دیگر و یا کشور دیگر و در این خصوص جهت اخذ پوشش درمانی، اضطراری، تصادف و یا بیماری می بایست این نوع بیمه، را تقاضا و دریافت نمایند.

سئوالاتی که مطرح می شود شامل:

بیمه تحصیلی، شرایط اخذ بیمه، حق بیمه پرداختی، پوشش های بیمه تحصیلی، چگونگی تقاضا، قوانین بیمه (Policy)، چگونگی مطالبه (Claim) .

به ادامه مطلب در مقالات آینده توجه بفرمایید.



* محمد رحیمیان کارشناس بیمه و سرمایه گذاری است.

ایمیل نویسنده:

info@insufin.com