شهروند: یکشنبه ۲۳ دسامبر شهر تورنتو میزبان هنرمند برجسته هادی خرسندی و همکارانش کتایون وکیل و حمید دانشور در نمایش صیغه در کوپه بود. نمایشی سراسر خنده و البته بسیار انتقادی. این بار هم جمهوری اسلامی و سران آن از گزند طنز زیبای خرسندی در امان نبودند. البته او به همین اکتفا نکرده بود و در خلال نمایش با نیشتر طنز خود  خرافه ها و سنت های غلطی  را که بی هیچ تفکر و خرد و دلیلی بین مردم رواج دارد، و در نبود اندیشه ای انتقادی همچنان به حیات خود ادامه می دهند، به سخره گرفت.

حسین افصحی کارگردان تئاتر و مدیر اجرایی نمایش صیغه در کوپه در کنار هادی خرسندی و بازیگران نمایش به تشویق حاضران پاسخ می دهد

از قوت های دیگر این نمایش بازی یک دست و زیبای حمید دانشور در نقش آخوند بود.

خرسندی دو سه شعر طنز خود را نیز به مناسبتی در این نمایش خواند.

های که من مرتکب خبط دگر نمی شوم
باز در این مبارزه خاک به سر نمی شوم

شعار مرگ و زندگی برای کس نمی دهم
اسیر مُرده زنده‌ی یک دو نفر نمی شوم

سبز اگر که گشته‌ام، بگو به مدعی که من
رنگ علف شدم ولی خوراک خر نمیشوم!

این نمایش که در دو سانس ساعت ۳ و ۷ بعدازظهر در مرکز هنرهای نمایشی ریچموندهیل به روی صحنه رفت با استقبال بسیار روبرو شد. 

دکتر رضا مریدی نماینده ایرانی تبار مجلس انتاریو از سوی وزیر گردشگری و فرهنگ، آقای مایکل چان تقدیرنامه هایی به بازیگران و کارگردان نمایش اهدا کرد

 

 

همراه همیشگی جامعه ایرانی دکتر رضا مریدی در پایان نمایش برای قدردانی از کوشش های فرهنگی و هنری آقای خرسندی و دیگر هنرمندان همراهش، لوح تقدیری از سوی وزیر گردشگری و فرهنگ انتاریو آقای مایکل چان به ایشان اهدا کرد.

 

 

و بدین ترتیب جلسه ی دو ساعته خنده درمانی با نمایش زیبای خرسندی با کوشش های آقای حسین افصحی هنرمند تئاتر که مسئولیت برگزاری این برنامه را به عهده داشت به پایان رسید و بی گمان این پرسش را در ذهن تماشاچیان خود کاشت که چگونه و کی می توان خط پایانی بر خرافه ها و سنت های غلط کشید و جامعه را رها کرد از این قید و بندهای دست و پاگیر.

 

نماهایی از نمایش صیغه در کوپه

 

دوستان عزیز خسته نباشید که می دانیم هستید، چرا که در سه روز و در سه شهر اتاوا، مونترال و تورنتو، چهار اجرا داشتن کاری ست کارستان که سپاس بسیار از جانب هنرپذیران شما می طلبد.

سپاسگزاریم از شما و نیز آقای بابک منطق مدیر استودیوی عکاسی Pure Concept Productions که این گزارش تصویری را ممکن کرد.

عکس:  بابک منطق