حامد حدادی به تیم بسکتبال ممفیس گیریزلیز آمریکا پیوست. بازیکن ملی‌پوش بسکتبال ایران پنج‌شنبه با عقد قرارداد رسمی به تیم ممفیس پیوست. حدادی فصل آینده را در NBA لیگ حرفه‌یی آمریکا بازی خواهد کرد.


شهروند ۱۱۹۳ـ ۴ سپتامبر ۲۰۰۸

 

حامد حدادی به تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز آمریکا پیوست


 حامد حدادی

حامد حدادی به تیم بسکتبال ممفیس گیریزلیز آمریکا پیوست. بازیکن ملی‌پوش بسکتبال ایران پنج‌شنبه با عقد قرارداد رسمی به تیم ممفیس پیوست. حدادی فصل آینده را در NBA لیگ حرفه‌یی آمریکا بازی خواهد کرد.


 


 

 

 

 

جوانان ایران قهرمان والیبال آسیا شدند


 


 

تیم والیبال جوانان ایران به عنوان قهرمانی چهاردهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت.

در دیدار پایانی چهاردهمین دوره رقابت‌های والیبال جوانان آسیا، تیم ایران با حساب ۳ بر ۱ مقابل چین به برتری رسید و برای چهارمین بار عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

در این دیدار تیم ایران در گیم‌های اول، دوم و چهارم با نتایج (۲۵-۱۵)، (۲۵-۱۸) و (۲۵-۲۲) پیروز و در گیم سوم با نتیجه (۲۵-۲۳) مغلوب تیم چین شد.

تیم ایران پیش از این در سالهای ۱۹۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده بود که با این پیروزی قهرمانی خود را در آسیا برای چهارمین بار تکرار کرد.

در حال حاضر تیم کره با شش عنوان قهرمانی در آسیا در صدر قهرمانان قرار دارد.

تیم‌های هند و پاکستان نیز دیدار رده‌بندی را برگزار کردند که پاکستان بر سکوی سوم چهاردهمین دوره رقابتهای والیبال جوانان قهرمانی آسیا ایستاد.

برای تیم ایران در این دیدار آرش کمالوند، علیرضا جدیدی، مجتبی قیاسی، مجتبی شبانی، فرهاد صالح افزون، حامد باقرپور، علی وادی، محمدطاهر واحدی، فرهاد قائمی و محمد سخاوی بازی کردند.

قضاوت این دیدار را "پارک کی لوچ" از کره جنوبی و "ماسا تواونو" از ژاپن عهده دار بودند.


 

نکونام در لالیگا


 

جواد نکونام بازیکن ایرانی تیم اوساسونا در گفت وگو با ایسنا گفت: حضور درخشان مسعود شجاعی در اسپانیا نشان می‌دهد که حضور پرقدرت ایرانی‌ها در لالیگا جرقه نبوده است. او افزود: می‌خواهم فصل خوب و رویایی در اسپانیا داشته باشم و هدفم این است که جزو بهترین‌های لالیگا باشم.

نکونام گفت، تمدید قراردادم بعد از مصدومیت نشان داد که سران باشگاه برای من ارزش قائل هستند.

نکونام درباره هموطنش در لالیگا گفت: خوشحالم که مسعود شجاعی هم شروع خوبی داشت. درخشش من، مسعود را به لالیگا آورد و درخشش مسعود هم می‌تواند دیگر ایرانی‌ها را به لالیگا بکشاند.

نکونام که از چهارشنبه در تمرینات تیم ملی شرکت خواهد کرد، درباره بازی شنبه مقابل عربستان گفت: من تجربه بازی مقابل عربستان را دارم. معتقدم که بازی برابر این تیم به هیچ وجه راحت نیست. عربستان تیمی است که با حوصله بازی می‌کند و این ممکن است حوصله بازیکنان را سر ببرد. ما باید در آنجا منطقی بازی کنیم. نباید انتظار داشته باشیم که خیلی زود به گل برسیم. بازی در عربستان شرایط خاص خودش را دارد و با ارایه نمایشی منطقی می‌توانیم موفق شویم.


 

صعود تیم بسکتبال  جوانان به مرحله‌ی نیمه‌نهایی آسیا


 

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران به رغم شکست مقابل تیم فیلیپین با نتیجه ۸۵ به ۸۴ با کسب دو پیروزی به مرحله‌ی نیمه نهایی بیستمین دوره رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا راه یافت.

در سایر دیدارها تیم چین با نتیجه ۹۷ بر ۶۴ مقابل قزاقستان به برتری دست یافت. اردن ۷۴ بر ۵۳ از سد هنگ‌کنگ گذشت. مالزی هم با قبول شکست ۷۹ بر ۸۵ مقابل امارات به عنوان پانزدهمی این رقابت‌ها دست یافت.


 

ویرا بار دیگر سرمربی تیم ملی عراق شد


 

ژوروان ویرا، بار دیگر هدایت تیم ملی فوتبال عراق را بر عهده گرفت.

ویرا که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ تیم ملی فوتبال عراق را به مقام قهرمانی رساند پس از دوری یک ساله بار دیگر هدایت این تیم را برعهده گرفت.

سال گذشته و پس از پیروزی عراق در بازی‌های جام ملت‌های آسیا مقابل عراق، ویرا از سمت خود استعفا داد و پس از اینکه به مدت پنج ماه بیکار بود به عنوان سرمربی تیم فولاد مبارکه سپاهان انتخاب شد.

نتایج ضعیف سپاهان به مربیگری ویرا سبب شد این مربی به صورت توافقی از سپاهان جدا شود.

در مدتی که ویرا از تیم ملی عراق دور بود، عدنان حمد هدایت این تیم را برعهده داشت اما ویرا بار دیگر به عنوان سرمربی تیم ملی عراق انتخاب شد.


 

پیروزی فدرر بر نادال در کسب درآمد


 

نشریه اقتصادی فوربس در تازه ترین شماره خود در مطلبی به بررسی درآمد تنیس بازان برتر جهان پرداخته و نوشته هرچند راجر فدرر پس از ۲۳۷ هفته صدرنشینی در جدول تنیس بازان برتر جهان، توسط رافائل نادال دچار تنزل رتبه شد، اما در کسب درآمد با فاصله زیادی از او پیش است.

فوربس نتیجه نبرد این دو ورزشکار برای کسب درآمد در ۱۲ ماه گذشته را ۳۵ میلیون دلار به ۱۸ میلیون دلار به سود فدرر ذکر می کند و می نویسد از این مبلغ، فدرر سوئیسی تنها ۹ میلیون دلار را به واسطه شرکت در مسابقات کسب کرده و ۲۶ میلیون دلار دیگر آن پولی است که از طریق حامیان مالی او از جمله شرکتهای ژیلت، مرسدس بنز و ویلسون تامین می شود.

این نشریه می نویسد شرکت تولید تجهیزات و لباس ورزشی نایک بزرگترین منبع درآمد فدرر است که اخیرا قرارداد خود با این ورزشکار را به مدت ۱۰ سال تمدید کرده است؛ قراردادی که به نوشته فوربس "اگر برخی مشوق های مالی آن پرداخت شود بالقوه بزرگترین قرارداد اینچنینی در تاریخ تنیس خواهد بود."