جستجو برای جسیکا لوید، دختر ۲۷ ساله اهل بلویلِ انتاریو، به پایانی هولناک رسید: جسد جسیکا در روستای توئید در شمال شرقی انتاریو پیدا شد.

شهروند ۱۲۶۸ ـ ۱۱ فوریه ۲۰۱۰


 

۱۰ روز جستجو برای جسیکا لوید، دختر ۲۷ ساله اهل بلویلِ انتاریو، به پایانی هولناک رسید: جسد جسیکا در روستای توئید در شمال شرقی انتاریو پیدا شد.


اما موضوعی که این خبر را به صدر اخبار کشور رانده است و بسیاری را در بهت فرو برده شناسایی قاتل اوست: سرهنگ راسل ویلیامز، فرمانده پایگاه نیروی هوایی در ترنتونِ انتاریو و یکی از عالیرتبه ترین مقامات نظامی کشور. ویلیامز علاوه بر قتل جسیکا، که پدر خودش نیز ارتشی بود، به قتل سرجوخه ماری کومیو، ۳۸ ساله، که جسدش نوامبر پارسال در برایتون پیدا شده بود و ۲ مورد تجاوز جنسی در توئیدِ انتاریو نیز متهم شده است.

درگیری یکی از بالارتبه ترین مقامات ارتش کانادا در جرم هایی مثل قتل و تجاوز کمتر اتفاق می افتد و این واقعه کل کشور را در شوک فرو برده است.

سرگرد مارک ترو، که در اواخر دهه ۸۰ فرمانده پایگاه ترنتون بوده، در مصاحبه با تورنتواستار می گوید: "به معنای کلمه زبان مان بند آمده. اصلا نمی دانیم چطور چنین اتفاقی می توانست بیافتد… تا جایی که من از سابقه اینجا می دانم (و خیلی وقت است که من این جا کار می کنم) چنین اتفاقی تابه حال نیافتاده است و امیدوارم هرگز دوباره اتفاق نیافتد".

ویلیامز حرفه نظامی بسیار موفقی در نیروی هوایی داشته است و از جمله مدتی فرمانده پایگاه مخفی مهمی در خاورمیانه بوده است و مدتی رئیس کل نیروی هوایی در اتاوا. در آخرین ساعاتی که شهروند زیر چاپ می رود اتهامات دیگری از سایر نقاطی که ویلیامز در آن جا بوده نیز در مورد جنایات او به دادگاه می رسد.

سرنخ کجاست؟

ماجرا وقتی آغاز شد که در اواخر ماه ژانویه خبری از جسیکا لوید نشد و همکارانش در شرکت اتوبوس مدرسه ای که در آن کار می کرد متوجه شدند که او سرکار نمی آید. در این هنگام جستجو برای جسیکا آغاز شد. پلیس دست به گشت زمینی و هلیکوپتری زد و دوستان و اقوام او به پخش اعلامیه و نصب بیلبورد مشغول شدند. چند روز بعد پلیس شهر بلویل از پلیس استانی انتاریو کمک خواست. در اینجا پلیس متوجه احتمال ارتباط قتل لوید با قتل سرجوخه کومیو در ماه نوامبر و دو مورد تجاوز جنسی در ماه سپتامبر شد.

پلیس همچنان نمی گوید کدام سرنخ بوده که این وقایع را به هم مرتبط کرده و به دستگیری سرهنگ ویلیامز انجامیده است اما می دانیم که بالاخره در روز ۴ فوریه تحقیقات پلیس روی بزرگراه ۳۷ به اطلاعاتی رسید که به دستگیری سرهنگ در روز یکشنبه منجر شد و دوشنبه صبح پیکر جسیکا لوید در روستای توئید پیدا شد. پلیس هنوز شیوه قتل دو زن و انگیزه های احتمالی سرهنگ عالیرتبه را فاش نکرده است.