«راز» به بازار آمد

شهروند آرش عزیزی: نویسنده‌ ی رمان اروتیک کانادایی که رسانه ‌ها آن‌ را پاسخ کانادا به «پنجاه طیف خاکستریِ» آمریکایی دانسته‌ اند فاش شد. لیزا گابریل، نویسنده‌ ی سابق سی بی سی و تهیه‌ کننده‌ ی ارشد سریال پربیننده‌ ی «لانه‌ ی اژدهاها»‌ (Dragons’ Den) نویسنده‌ ی اصلی کتاب «راز» (S.E.C.R.E.T) است که با نام مستعار «ال. مری ادلین» منتشر شده است.

«راز» سه‌شنبه‌ ی هفته‌ ی گذشته وارد بازار شد و انتظار می ‌رود بسیار پرفروش شود.

این کتاب اولین بار سال گذشته در نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود که به موفقیت بسیار رسید. حقوق انتشار آن به ۳۰ کشور فروخته شد اما نویسنده ‌ی آن‌ تنها به عنوان تهیه‌ کننده ‌ای تلویزیونی از کانادا معرفی شد و نام او مشخص نبود. بعضی ‌ها حتی می‌گفتند لیندن مکین ‌تایر (مجری مرد) «راز» را نوشته است.

انتشار کتاب ‌های اروتیک با اسامی مستعار رسم است و گابریل نیز این رسم را دنبال کرده است. او در گفتگو با تورنتو استار گفته به نظرش این کار درستی بوده چرا که «راز» با نوشته ‌های قبلی او تفاوت بسیار دارد.

گابریل پیش از این با اسامی مستعار کتاب‌ های مربوط به کسب و کار می ‌نوشت و با نام خودش دو رمان نیز منتشر کرده است.

لیزا گابریل نویسنده ی واقعی رمان راز

اما این موفقیت عظیم «پنجاه طیف خاکستری» (که تا به حال بیش از ۶۵ میلیون نسخه فروش داشته است)‌ بود که او را وا داشت به طرح‌ های قدیمی ‌اش جامه ‌ی عمل بپوشاند و وارد عرصه ‌ی کتاب ‌های اروتیک شود. گابریل البته از ابتدا قصد داشت زاویه ‌ای فمینیستی به این کتاب ‌ها بدهد. او می ‌گوید: «زنان و سفرهای جنسی ‌شان برای من همیشه از جذابیت برخوردار بوده ‌اند.»

شخصیت اصلیِ «راز» کسی روبیکاد نام دارد؛ بیوه ‌ای ۳۵ ساله که در کافه ‌ای در نیو اورلئانِ آمریکا کار می‌کند. او دفترچه ‌ای پیدا می‌کند که او را به انجمنی زیرزمینی رهنمون می‌سازد. این انجمن به زنان کمک می ‌کند که دوردست‌ترین رویاهای جنسی‌ شان را متحقق کنند. روبیکاد نیز تصمیم می‌ گیرد مخاطرات را به جان بخرد و وارد قماری می‌ شود که زندگی ‌اش را عوض می‌کند.

گابریل که بزرگ‌ شده‌ ی شهر کوچک بل ریورِ انتاریو (نزدیک ویندزر) است گفت نوشتن کتاب بسیار دشوارتر از آن‌چه فکرش را می‌کرده بوده. او افزود:‌ «امیدوارم بسیاری از زنان با «کسی» (شخصیت کتاب) همدلی کنند و از خواندن کتاب تجربه‌ ای مفرح و آزادی‌ بخش داشته باشند.»

«راز» هنوز به بازار نیامده که بیش از ۵۰ هزار نسخه ‌ی چاپ اول آن فروش رفته و چاپ دوم آن سفارش داده شده است. کتاب دوم این مجموعه قرار است در فصل پاییز به بازار بیاید.