شهروند آرش عزیزی: مدیر دبستانی در خیابان ۱۶ ریچموند هیل جزو سه نفر از مدیران مدارس منطقه‌ ی یورک است که یکی از بهترین ‌های کشور شناخته شده است.

سازمان «لرنینگ پارتنرشیپ» (Learning Partnership) هفته ‌ی گذشته جمعی از بهترین‌ های آموزش کشور را انتخاب کرد و اریک خیلجی، مدیر دبستان عمومی خیابان شانزدهم (Sixteenth Avenue Public School) جزو ۵۱ نفری است که انتخاب شده است. او چند هفته‌ ی دیگر در مراسمی باشکوه در تورنتو جایزه ‌ی خود را دریافت می‌کند.

دایان فیبین، مدیر دبستان خیابان هندرسون در تورن هیل و برنی اسمیت، مدیر دبیرستان کاتولیک سنت آگوستین در مارکهام دو مدیر دیگر مدارس منطقه ‌ی یورک هستند که جایزه دریافت خواهند کرد.

مدیران برجسته ی مدارس کانادا

نامزدهای این جوایز توسط همکاران، خدمه ‌ی مدرسه و اعضای جامعه انتخاب شده ‌اند. قضات اهداکننده‌ برای تعیینِ برندگانِ جایزه، نشانه ‌های همکاری با والدین و جوامع، داستانی شخصی که نشان از تغییر موفق و ابتکار و بهبود عملکرد دانش‌آموزان را بدهد، به اضافه‌ ی نامه ‌های حمایتی را مورد نظر قرار دادند.

دبستان خیابان شانزدهم در جنوب مرکزی ریچموند هیل واقع شده و دانش‌ آموزان آن از انواع و اقسام پیشینه ‌های قومی هستند. از جمله شمار قابل توجهی از دانش‌آموزان ایرانی در این دبستان درس می‌ خوانند.

جوایز خیلجی و سایرین در مراسمی باشکوه که در روز ۲۶ فوریه برگزار خواهد شد، اهدا می شود. مارسی ای‌ین، مجری برنامه ‌ی «کانادا ای ام» در سی تی وی، مجری این مراسم خواهد بود.

«لرنینگ پارتنرشیپ» سازمان خیریه‌ ی ملی است که از نظام آموزش و پرورش عمومی در سراسر کانادا از طریق برنامه‌ های ابتکاری، تحقیقات معتبر، ابتکارهای سیاستی، تعلیم رهبران و مشارکت عموم دفاع می‌کند.