در راستای پرونده‌ ی قمارغیرقانونی موجود در تورنتوی بزرگ که بخش قابل توجهی از نیروهای پلیس را به خود اختصاص داده است، چهارشنبه‌ ی هفته‌ ی گذشته دو نفر دیگر هم دستگیر شدند: مردی ۳۹ ساله از اهالی تورنتو و مردی ۴۳ ساله از اهالی وان.

این بخشی از همان پرونده ‌ای است که ماه پیش منجر به یورش پلیس به مهمانی قماربازی مجللی در مارکهام شد.

مایکل کریاریس و آگوستینو والنزیسی (به ترتیب از تورنتو و وان) به دست «واحد اعمال ویژه‌ ی نیروهای مشترک» دستگیر شدند که ترکیبی است از نیروهای پلیس فدرال، پلیس منطقه ‌ی یورک و پلیس ‌‌های شهرداری ‌های مختلف.

در بیانیه ‌ای که پلیس روز چهارشنبه منتشر کرد می ‌خوانیم که کریاریس و والنزیسی هر دو متهم به مرتکب شدن جرم جنایی به نفع سازمانی جنایی و دسیسه برای جرم قابل تعقیبِ شرکت در قمار غیرقانونی هستند. کریاریس در ضمن متهم به همدستی با یک نفر در ارتکاب جرمی قابل تعقیب است.

پلیس افراد زیر را نیز به همین اتهامات متهم کرده و دنبال دستگیری آن‌ ها است: آبراهام دیلسِ ۴۷ ساله از استوفویلِ انتاریو؛ جفری فوکسِ ۳۵ ساله و هشام قدریِ ۴۱ ساله، هر دو از لندنِ انتاریو.

پس از یورش بزرگ روز ۳ فوریه که منجر به دستگیری شش نفر و ضبط ۲/۵ میلیون دلار پول نقد شد، چند هفته پیش شاهد یورش دیگری از سوی پلیس بودیم که در آن ۱۸ نفر متهم و ۱/۶ میلیون دلار پول نقد (به اضافه اسلحه و اسناد جنایی) ضبط شدند.

پلیس گفت عملیات روز چهارشنبه «فاز سوم» تحقیقات آن‌ها در این پرونده بوده است.

کت فین، افسر مسئول پلیس، تاکید کرد که تمام این اقدامات مرتبط با وب ‌سایت قانونی «پلاتینوم اسپورتزبوک» هستند.