شهروند- طی مراسمی که اخیرا در محل کمپانی آی بی ام در مارکهام برگزار شد، دکتر رضا مریدی وزیر علوم اعلام کرد که دولت انتاریو برای تأسیس مرکز تجاری سازی اختراعات و ابداعات در محل این کمپانی ۷۵/۲۲میلیون دلار سرمایه گذاری می کند.

در این مراسم که براد دو گوید  وزیر اقتصاد- مایکل چن وزیر تجارت خارجی- فرانک اسکارپتی شهردار مارکهام- دکتر ممدوح شکری رئیس دانشگاه یورک- تام کور رئیس مرکز عالی پژوهش های انتاریو حضور داشتند، پت هورگان معاون کمپانی ای بی ام اعلام کرد که کمپانی مذکور ۷۵/۲۴ میلیون دلار برای تأسیس این مرکز سرمایه می کند.

بدین ترتیب جمعا ۵/۴۷ میلیون برای تأسیس این مرکز توسط دولت انتاریو و بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود.

این سرمایه گذاری موجب جذب ۴۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در طرح های گوناگون و ایجاد ۲۶۰۰ شغل خواهد شد.

این مرکز برای تجاری سازی اختراعات خدمات مورد نیاز منجمله برای ثبت اختراع- تأسیس شرکت- فراهم کردن سرمایه گذار و کمک به بازاریابی را به مخترعین ارائه خواهد داد و در نهایت برای توسعه اقتصاد پیشرفته انتاریو که بر مبنای علوم و تکنولوژی است کمک خواهد کرد.

یادآوری می شود که اقتصاد انتاریو با رشد ۷/۲ درصد در کانادا و در جمع کشورهای پیشرفته غربی بالاترین رقم رشد را داراست و با درآمد ناخالص ملی حدود ۸۰۰ میلیارد دلار در سال انتاریو به عنوان ششمین اقتصاد بزرگ در قاره امریکای شمالی شناخته می شود.