شهروند: مارچ ماه شلوغ و پر شر و شوری برای جامعه ایرانی کانادایی ست. معمولا از اوایل مارچ برنامه های نوروزی شروع می شود. برنامه های فرهنگی هنری، جشن ها و بازارهای نوروزی ریز و درشت، چهارشنبه سوری ها و دید و بازدیدها و میهمانی های خصوصی و عمومی یکی پس از دیگری ماه مارچ را برای ایرانیان تورنتویی به ماهی خاطره انگیز و فراموش ناشدنی تبدیل می کند.

جلد شهروند ۱۴۳۲

امسال ما شهروندیان با برنامه ی نوروزی کلاس های فارسی تورن لی به استقبال نوروز رفتیم و چه شروع زیبا و مبارکی بود. تا چند روز بعد از برنامه هنوز چشم ها پر است از آن همه زیبایی و رنگ و معصومیت، و گوش ها پر نوازش، از آن همه نوا و ساز و آوازهای کودکانه و نو جوانانه و جوانانه.

به راستی هیچ شروعی نمی توانست ماه مارچ ـ که بهتر است اسمش را بگذاریم ماه نوروز ـ  را برای مان این همه دلپذیر و خوشایند کند.

کلاس های فارسی مدرسه تورن لی به سرپرستی خانم پری میثاقی و گروهی از معلمان مسئول و دلسوز ـ و یارانی که همیشه در کنار میثاقی به او و همکارانش در امر پیشبرد اهداف فرهنگی گام برداشته اند ـ ، سال هاست که به امر آموزش زبان فارسی و فرهنگ و آداب و رسوم ما ایرانیان به فرزندان مان مشغول بوده اند، و البته کوشش های ایشان و امر خدمت شان به بچه های ایرانی ساکن تورنتو تاریخچه طولانی تری دارد و تقریبا هم سن است با تاریخ مهاجرت ما ایرانیان به این سرزمین و این شهر.

پری میثاقی مدیر مدرسه فارسی تورن لی

از آن جمله زنگ قصه که سال ها در کتابخانه ی فرویو اجرا می شد، یکی از برنامه هایی بود که پروانه میثاقی در قالب آن برای آموزش زبان فارسی  به بچه ها و نیز به جا آوردن آداب و رسوم ایرانی که نوروز سرآمدش است، از آن سود می جست.

جمعه اول مارچ ۲۰۱۳ از ساعت ۶تا۸شب سالن مدرسه تورن لی پر بود از پدر و مادرهایی که مشتاقانه آمده بودند ببینند فرزندانشان چه نوروزانه ای برایشان تدارک دیده اند و نیز برخی از مسئولان آموزشی تا شاهد هنرنمایی شاگردان ایرانی تورن لی باشند.

این برنامه که نتیجه ی کوشش و زحمت چندین هفته ای و چه بسا چند ماهه معلمان مسئول و  دلسوز و نیز تیم  داوطلب  بود، زیبا و منظم اجرا شد.

برنامه با  سرود  ایران توسط شاگردانِ خانم ها ستوده و فرهادی شروع شد و ویشار متنی را در بزرگداشت نوروز خواند.

سپس خانم پروانه میثاقی سرپرست مدرسه به شرکت کنندگان خوش آمد گفت.

در پی آن بچه های کودکستانی به سرپرستی خانم ها مشهدی زاده و حمیدیا آواز دسته جمعی خواندند.

در این جا نوبت به ثمین  رسید تا دکلمه ی زیبایش را اجرا کند. و پس از آن رقص هفت سین به سرپرستی خانم بابائی اجرا شد.

گوشه هایی از جشن نوروز ۹۲ مدرسه فارسی تورن لی

برنامه با پیانوی فرید و دکلمه ی زیبای هلیا پی گرفته شد تا نوبت به شاگردان خانم ها کاشانی، تاجیک و شوکت برسد برای خواندن شعر بهار اومد دوباره. و بعد آیناز با سنتورش و پویان با تنبکش شور و نشاط سالن را چند برابر کردند، تا خانم چرمچی شاگردانش را برای اجرای نمایش آرش کمانگیر روانه ی صحنه کند. ویلن را ویشار عزیز نواخت و شعرِ آرش کمانگیر را شاگردانِ خانم ها چرمچی و زند خواندند.

دکلمه ی زیبای نیوشا که تمام شد، برنامه ی شاد شاد حاجی فیروز به سرپرستی خانم فرهادی توسط شاگردان سالن را پر از انرژی و جنبش و حرکت و شادی کرد. و بعد رقص ایرانی با همه ناز و کرشمه اش به سرپرستی خانم بابایی اجرا شد. ویلن ساناز که تمام شد، ترانه گل اومد بهار اومد را شاگردان خانم ها فتاحی و هاشملو تقدیم پدرها و مادرها و همه شرکت کنندگان کردند. و باز دکلمه بود که نوگل اجرا کرد تا نوبت برسد به سرود “نوروز بر همه خوش باد” که شاگردانِ خانم ها شجری و حسین زاده  آن را خواندند.

در این جا آقای اردلان از سوی گروه همیاران به کوشش های فرهنگی این جمع پرداخت و نوروز را تبریک گفت.

نمایش موزیکال هفت سین توسط شاگردان خانم سقراطی اجرا شد و صوفیا صدر ویلن نواخت.  بعد نمایش موزیکال چهار فصل را شاگردان خانم دارابی روی صحنه بردند و سرود “زیبایی ای ایرانِ” شاگردانِ خانم ها پگاه بابائی و راسخی پایان بخش برنامه ی نوروزی مدرسه فارسی تورن لی بود.

بی گمان برنامه ای چنین موفق و پربار بدون همیاری و کمک بسیارانی میسر نمی بود و گروه پر شماری این برنامه را یاری رسانده بودند، که در بروشور برنامه از آنها  چنین یاد شده بود:

گروه همیاران  که ما را در تدارک جشن های مدرسه  یاری می دهند.

خانم ها: شبابی ، طبیبی، ایرانشاهی ، شرفی و دبیر

از گروه نوجوانان داوطلب که در بهبود و پیشرفت برنامه های آموزشی نقش بسیار مثبتی دارند.

پرستو، سارا، کیانا ، حورا، ملیکا، ساینا، طرلان، پانیذ، آیناز، پردیس، گیتا، شقایق و مهیار، نیکان، کامران و کیارش

از آموزگاران کمکی که همکاران خوب ما هستند و در طول  سال  با ما همکاری دارند. خانم ها:  اعیان، تاها، مکی ، صانعی نژاد، بهبودی وگلچین

مسئولین دفتر : خانم ها مریم عزی  و رعنا محمد اسماعیل

مسئولین پشت صحنه : خانم ها مشهدی زاده و تاجیک

مسئول چیدن سفره ی زیبای هفت سین: خانم ها دبیر و طبیبی

هماهنگ کننده و مسئول برنامه موسیقی:  آقای اردلان

ضرب: پویان سخاوتی

تهیه کننده عکس و فیلم: استودیو پرتی فیس

مسئولیت سیستم صوتی برنامه: آقای  مهران

جا دارد که ما شهروندیان نیز  از استودیو “پرتی فیس” که عکس های زیبا و خاطره انگیز این برنامه را برای چاپ در اختیار شهروند گذاشتند، سپاسگزاری کنیم. بی گمان آلبوم تک تک بچه های شرکت کننده در این برنامه به این عکس های زیبا مزین خواهد شد تا در سال های دور هم پدرها و مادرها و هم کودکان  و نوجوانان کنونی و بزرگان آینده شیرینی این ساعات زیبا را در ذهن و خاطره ی خود گرامی دارند.

به خانم میثاقی و گروه همکارانشان و نیز شاگردان مدرسه تورن لی نوروز را تبریک می گوییم و سال خوش و موفقی را برایشان آرزو می کنیم.

برای دریافت عکس های زیبای فرزندان خود می توانید با استودیو پرتی فیس تماس بگیرید:

Pretty Face Studio

www.prettyfacestudio.com

۴۱۶-۶۴۰-۰۸۲۲