Jim-flaherty

جیم فلاهرتی وزیر پیشین دارایی دولت کانادا در سن ۶۴ سالگی درگذشت.

همسر فلاهرتی، کریستین الیوت (نماینده مجلس انتاریو)، طی بیانیه ای  ضمن سپاس از حمایت های مردم سراسر کانادا و همکاران همسرش، خواستار رعایت حریم شخصی او و سه پسرش شده است.

فلاهرتی در نیمه ی ماه مارچ از کابینه استعفا داد. او از یک بیماری نادر پوستی رنج می برد ولی علت مرگ او سکته ی قلبی اعلام شده است.

استفان هارپر خطاب به نمایندگان محافظه کار مجلس و سناتورها، از فلاهرتی به عنوان تنها وزیر دارایی اش تا ماه گذشته، دوست و همراهش نام برد و مرگ نابهنگام او را ضربه ی وحشتناکی به خانواده ی فلاهرتی، همکاران محافظه کار و خود و همسرش لورین، خواند.

یک منبع نزدیک به خانواده فلاهرتی به سی بی سی گفت، روز پنجشنبه ۱۰ آوریل ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه، با اورژانس تماس گرفته شد و فلاهرتی از یک حمله ی شدید قلبی درگذشت.

پس از رسیدن خبر درگذشت فلاهرتی، نمایندگان مجلس، پارلمان را به تعلیق درآوردند.

نمایندگان احزاب مخالف، از صندلی های خود برخاستند و نزد نمایندگان محافظه کار رفتند و با دادن دست و گاه در آغوش گرفتن همکاران محافظه کارشان، مراتب تسلیت و همدردی خود را اعلام داشتند.

بعضی از نمایندگان به وضوح غمگین بودند و تعدادی اشک می ریختند. توماس مولکر که همیشه خطابه های آتشینی نثار دولت محافظه کار می کرد، خارج از مجلس بیانیه ای احساسی ایراد کرد. او در بخشی از اظهاراتش گفت:” ما از این فقدان خیلی، خیلی متاسفیم. جیم فلاهرتی  خدمتگزاری فوق العاده بود و خودش را وقف کار برای مردم کرده بود.”

راب فورد، شهردار تورنتو نیز در توئیتی مراتب همدردی خود را به همسر جیم فلاهرتی اعلام داشت.

جاستین تورودو، در زمان اعلام این خبر در پرواز در راه ونکوور بود و برای اظهارنظر در دسترس نبود.

جیم فلاهرتی، کمتر از یک ماه پیش از کابینه ی دولت کناره گیری کرد و بنا داشت که به بخش خصوصی برگردد. تا زمان استعفایش او تنها وزیر دارایی بود که در کابینه ی استفان هارپر خدمت کرده بود.

او یک سال اخیر با مشکلات سلامتی متفاوتی دست و پنجه نرم می کرد و از بیماری نادر پوستی رنج می برد.