شهروند ۱۲۳۶  پنجشنبه ۲ جولای  ۲۰۰۹

پنجشنبه ۲۵ جون مطلبی در Health Newsبیان شده بود، که مورد بحث هفته قبل رسانه ها بود. همانطور که  به خوبی می دانیم یک نظریه علمی از مشاهدات، تحقیقات، آمار و فرضیات به وجود می آید و در این میان طبق تحقیقات به عمل آمده از دانشگاه تورنتو (UFT) اعلام شد که بزرگسالانی که در دوران کودکی شان دارای تجربه اذیت های جسمانی و فیزیکی بوده اند به نسبت افرادی که تحت چنین شرایطی نبوده اند، بیشتر مورد حمله و پیشرفت سرطان قرار گرفته و می گیرند.

تحقیقات به عمل آمده در دانشگاه تورنتو بیان می کند که اذیت های فیزیکی در دوران کودکی می تواند ریسک و خطر ابتلا به سرطان را ۴۹ درصد افزایش دهد.

به بیان دیگر، استرس دوران کودکی باعث مشکلات اجتماعی و اقتصادی در دوران بزرگسالی می شود و همچنین از دیگر پیامدهای آن می توان عادت های نامناسب در بزرگسالی شامل اعتیاد مواد مخدر، مصرف الکل، عدم تحرک های فیزیکی و اجتماعی و عدم شرکت در گروههای مردمی و فعالیت های ورزشی را نام برد.

آنچه محققان در این خصوص به آن دست یافته اند همبستگی و ارتباط و تاثیرات آزارهای جسمی در دوران کودکی با افزایش میزان سرطان در دوران بزرگسالی است.

در این خصوص فاکتورهای روانشناسی می تواند شبکه و ارتباطی بین دوران کودکی و بزرگسالی را توضیح و نمایانگر باشد.

محققان و اندیشمندان در پی هورمونی هستند که رابط بین بدرفتاری و سرطان است.

همانطور که می دانیم سرطان یکی از ۳۲ مورد بیماری حاد سخت  (Critial Illness)است که تا به امروز توسط شرکتهای بیمه ـ علیرغم جوان بودن آن چیزی حدود دو دهه به نسبت مابقی بیمه ها ـ معرفی و عرضه و مورد پوشش قرار می گیرد.

از نکات قابل توجه می توان طراحی پوشش های مختلف که از ۳ بیماری حاد شامل سکته قلبی، سکته مغزی و سرطان می باشد را نام برد. این بیمه ها به گونه ای طراحی می شوند که تمامی افراد با توجه به توان مالی شان می توانند اختیار کنند. پول دریافتی از بیمه فوق معاف از مالیات بوده و در کانادا می تواند بین ۲۵۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰۰۰۰ دلار پوشش را در بر داشته باشد.

یکی از موارد جالب توجه در این نوع بیمه را می توان برگشت پولهای پرداختی در صورت عدم بیماری ذکر کرد. چرا که ما به همان اندازه که به طور منطقی نگران فردا و آینده مان هستیم به همان میزان هم آنقدر امیدوار هستیم که هیچگاه برایمان اتفاق و بیماری پیش نخواهد آمد. و چه بسا خیلی از افراد به همین دلیل بیمه اختیار نکرده و سپس به مشکلی برخورد می کنند.

در این میان بد نیست خاطرنشان شود که عدم بیماری می تواند سرمایه گذاری خوبی جهت دوران بازنشستگی که قابل وصول و معاف از مالیات است، بشود.

این نوع بیمه می تواند بیماریهای حاد تا ۳۳ مورد برای بچه ها و در بزرگسالان تا ۲۶ مورد را پوشش دهد. و از نوزاد ۱۵ روزه قابل بیمه شدن و اخذ بیمه خواهیم بود.

از نکات مهم دیگر آن می توان به مشاوره های رایگان پزشکی (Best Doctors)  و امور حقوقی و مشاوره با وکلا اشاره داشت که می توان از آنها برخوردار شد.


 


 

* محمد رحیمیان کارشناس بیمه و سرمایه گذاری

moe@insufin.com