شهروند آرش عزیزی

داستانی

 book

۱- «دوزخ» نوشته‌ ی دن براون (۴)

داستان تریلرِ اسرارآمیز و چهارمین کتاب از مجموعه ‌ی رابرت لنگدان که «کد داوینچیِ» آن پیش از این از مشهورترین‌ های جهان شد.

۲- «و کوه‌ ها تکرار کردند» نوشته‌ ی خالد حسینی (۳)

سومین کتاب نویسنده‌ ی مشهور افغان-آمریکایی نیز پرفروش شده است.

۳- «ساعت صفر» نوشته‌ ی کلایو کاسلر (۱)

این باستان ‌شناس دریایی، رمان ‌های تریلرِ ماجرایی می ‌نویسد و شخصیت بسیار محبوبی به نام «درک پیت» دارد. پیش از این تا به حال پنجاه کتاب نوشته که بسیاری از آن‌ها پرفروش بوده ‌اند.

۴«جزیره ‌ی شیشه‌ ی دریایی»‌ نوشته ‌ی شریل وودز (۱)

این هم آخرین اثر یکی از آن نویسنده ‌های سطحی و فله ‌ای نویس آمریکایی که تا به حال بیش از ۱۱۰ اثر به اصطلاح «عاشقانه» منتشر کرده است.

۵- «مرد صدساله که از پنجره بیرون آمد و ناپدید شد»، اثر جوناس جوناسون (۲۱)

اولین رمان این نویسنده‌ ی سوئدی که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و اکنون مدتی است ترجمه‌ ی انگلیسی آن به بازار آمده است. تعریف آن‌را زیاد می‌کنند. ماجرای مردی است که می‌ خواهد تولد صد سالگی ‌اش را جشن بگیرد اما وسط جشن از پنجره بیرون می‌ زند و غیب می ‌شود. به چمدانی پر از پول می‌رسد و حالا هم پلیس دنبالش است و هم قاچاقچی‌ ها.

 

غیرداستانی

 

۱- «بیایید با جغد برویم دنبال دیابت»، نوشته‌ ی دیوید سداریس (۵)

مجموعه مقالاتی از طنزپرداز قهار آمریکایی.

۲- «جرقه»، نوشته‌ ی کریستین بارنت (۷)

مادری ماجرای پسر نابغه ‌اش را تعریف می‌کند که ضریب هوشی ‌اش بالاتر از انیشتن است، دو هفته ‌ای حسابان را به خود آموزش داده است، در نه سالگی روی نظریه‌ ی اصیلی در زمینه ‌ی اخترفیزیک کار می‌کند که کارشناسان می‌ گویند شاید روزی او را به جایزه‌ ی نوبل رساند. او در دوازده سالگی پژوهشگر فیزیک کوآنتوم است و کلی هم دستمزد می‌ گیرد. اما آن‌چه خواندن داستان مادر را جذب می‌کند این است که پسر مبتلا به آتیسم بوده و پزشکان در دو سالگی به مادرش گفته ‌اند شاید حتی نتواند بند کفش ‌هایش را ببندد.

۳- «پروازِ عقاب»، کنراد بلک (۲)

بلکِ شهیر از سلول زندان خود در آمریکا نشسته و تاریخ این کشور را نوشته است. منتقدان می‌گویند مثل نامه‌ ی عاشقانه ‌ای به آمریکا می ‌ماند. کتاب، داستان کشور را از کریستوفر کلمب تا اوباما دنبال می‌کند.

۴- «Lean In»، شریل سندبرگ (۱۱)

این یکی از مدیران شرکتِ «فیس ‌بوک» کتابی با موضوعی آشنا نوشته: نقش زنان در رهبری و در صدر شرکت ‌های بزرگ در آمریکا.

۵- «خوشحال، خوشحال، خوشحال» (۴)، فیل رابرتسون

خودزندگینامه‌ ی قهرمانِ مجموعه ‌ی تلویزیونی واقعیت‌گرا، «داک داینستی.»

 

توضیح: فهرست از «شرکت روزنامههای تورنتو استار» استخراج شده است. عدد داخل پرانتز تعداد هفتههایی که کتاب در فهرست پرفروش ها قرار گرفته مشخص میکند.