شهروند آرش عزیزی حمید قاسمی شال را یادتان هست؟

همان هموطن ایرانی ـ کانادایی که پنج سال است در ایران زندانی شده و با احتمال اعدام روبرو است، در حالی که سرسری ‌ترین و نخ ‌نماترین اتهامات را به او زده‌ اند.

همسر حمید قاسمی شال، آنتونلا مگا، که همچنان در تورنتو زندگی می‌کند او را فراموش نکرده است و به فعالیت برای آزادی ‌اش ادامه می ‌دهد. شرکت او در مراسمی که سازمان عفو بین ‌الملل اخیرا سازمان داده بود باعث شد مجله‌ ی «ناوِ» (Now) تورنتو گزارشی در این مورد بنویسد.

آنتونلا مگا همسر حمید قاسمی شال در کنار اعضای امنستی برای آزادی همسرش

آنتونلا مگا همسر حمید قاسمی شال در کنار اعضای امنستی برای آزادی همسرش

در این گزارش از مراسم شمع ‌افروزی عفو بین ‌الملل می‌ خوانیم که در روز ۲۷ مه در کلیسای آنگلیکنِ «سنت جان نوروی» در وودباینِ تورنتو برگزار شده است. در این مراسم علاوه بر آنتونلا، مارینا نعمت، نویسنده ‌ای که به کتاب خاطرات خود از زندان ‌های جمهوری اسلامی معروف است، نیز سخنرانی کرد.

عفو بین ‌الملل خواهان آزادی یا محاکمه ‌ای منصفانه برای قاسمی شال شده است. دولت کانادا نیز خواهان بخشش رژیم در این مورد شده است.

حدود ۶۰ نفر در کلیسا حاضر بودند تا به صحبت‌ های آنتونلا و مارینا گوش دهند.

همسرِ حمید گفت:‌‌ «باور دارم حمید به خانه می‌ آید – من کوتاه نخواهم آمد.»

آنتونلا مگا در هر مراسمی برای آزادی زندانیان سیاسی شرکت می کند و از حمید می گوید

آنتونلا مگا در هر مراسمی برای آزادی زندانیان سیاسی شرکت می کند و از حمید می گوید

مارینا نعمت، که کتابش «زندانی تهران» راجع به دستگیری ‌اش در سن ۱۶ سالگی و شلاق خوردنش در همان زندان اوینی است که قاسمی شال امروز در آن است، گفت بدترین حسش هنگام حضور در زندان این بوده که چرا جهان توجهی به او نمی‌کند. این است که توجه به مساله ‌ی حمید و ابراز همبستگی با او اهمیت دارد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید وب ‌سایتی را که آنتونلا برای حمید راه انداخته ببینید: freehamid.org