باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده محدودیت های اعمال شده بر شهروندان این کشور برای سفر به کوبا را کاهش داده است.

شهروند ۱۲۲۵  پنجشنبه  ۱۶ اپریل  ۲۰۰۹


 

بی بی سی: باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده محدودیت های اعمال شده بر شهروندان این کشور برای سفر به کوبا را کاهش داده است.

رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید با اعلام این خبر افزود از این پس شهروندان آمریکایی کوبایی تبار می توانند برای بستگان خود در این کشور پول ارسال کنند.

این تصمیم پس از آن اعلام می شود که باراک اوباما با امضای متمم قانون بودجه آمریکا بعضی از تحریم های اقتصادی اعلام شده علیه کوبا را کاهش داد.

به گفته گیبز هدف از تصمیم اوباما گسترش مردم سالاری و احترام به حقوق بشر در کوباست.

او گفت: "رئیس جمهوری به وزیران خارجه، خزانه داری و بازرگانی دستور داده اقدام لازم برای لغو همه محدودیت های سفر افراد به کوبا برای دیدار اعضای فامیل و ارسال پول برای بستگان انجام شود."

به گفته گیبز این اقدام اوباما عمل به یکی از وعده های انتخاباتی خود برای لغو فاصله های ایجاد شده بین خانواده های کوبایی است.

آمریکا از زمان به قدرت رسیدن حکومت کمونیستی فیدل کاسترو در کوبا در سال ۱۹۵۹ این کشور را مورد تحریم اقتصادی قرار داده است.

گیبز همچنین از لغو ممنوعیت شرکت های مخابراتی آمریکا برای فعالیت در کوبا خبر داد.

کوین کانالی، خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می گوید این اقدام به افزایش تبادل اطلاعات میان این جزیره و جهان خارج به وسیله اینترنت کمک خواهد کرد.

اوباما همچنین از آمادگی خود برای گفتگو با رهبران کوبا خبر داده ولی گفته تنها زمانی همه تحریم های این کشور را لغو می کند که حکومت کمونیستی آن برای برگزاری انتخابات آزاد اعلام آمادگی کند.

رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا نیز برای گفتگوی بدون شرط با آمریکا ابراز آمادگی کرده است.