همه کماکان از آنچه در ایران می گذرد آگاهیم. سخنان آقای احمدی نژاد در محافل داخلی و بین المللی از طریق  بوق و کرنای رادیو و …


شهروند ۱۲۵۱  پنجشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۰۹


 


 

همه کماکان از آنچه در ایران می گذرد آگاهیم. سخنان آقای احمدی نژاد در محافل داخلی و بین المللی از طریق  بوق و کرنای رادیو و تلویزیونهای دنیا به گوش جهانیان می رسد. چنین بi نظر می رسد که سخنان او در ایران خشم مردم  را برمی انگیزد.  در هند، پاکستان، بنگلادش، افغانستان،  ترکیه و دیگر کشورهای منطقه دل از مردم می رباید و او را قهرمان مقابله با سیاست های کشورگشایانه آمریکا جلوه می دهد، در جوامع یهودی ایجاد نگرانی و وحشت می کند. ذهن روشنفکران سیاهپوست و غربی را قلقلک می دهد و دولت های غربی را در اتخاذ موضعی محکم تر علیه ملت ما ترغیب می کند. نمی توانم و نمی خواهم در این سلسله مطالب کوتاه که به قصد دادن اطلاعات به شما در مورد سیستم آموزشی کانادا نوشته می شود موضع گیری سیاسی کنم و بیش از این در این مورد بگویم. هدف من از بیان مقدمه بالا،  طرح سئوالی است که مایلم ذهن شما را به آن مشغول کنم. آیا می دانید تاثیر سخنان احمدی نژاد بر محیط تحصیلی فرزند شما چیست؟


 

چندی پیش  مادری از منطقه تورنتو با من تماس گرفت و شکایت داشت از این که در دعوایی که بین پسر او و همشاگردی چینی تبارش در مدرسه در گرفته مدیر دبیرستان به ناحق طرفِ دیگری را گرفته و گرچه پسر او سر از بیمارستان درآورده و او بوده که به ناحق مورد حمله قرار گرفته و به ادعای سایر همکلاسیها او بوده که مدتها مورد آزار قرار می گرفته، با این وجود مدیر مدرسه در "تنبیه" دانش آموز خاطی کوتاهی کرده و چنان که باید از حق قربانی ماجرا دفاع نکرده. جالب اینجاست که وقتی این مادر در اثبات بی گناهی فرزند خود اصرار می ورزیده و با آوردن دلایلی از او دفاع می کرده،  مدیر مدرسه  می گوید:"انکار این واقعیت که فرزند شما هم مقصر است مثل این می ماند که هولوکاست را انکار کنید!؟" به نظر من بیان چنین استدلال کوته فکرانه و مغرضانه ای به مادری ایرانی تبار  فقط تحت تاثیر جو تبلیغاتی موجود امکانپذیر می باشد. جوی که هر بچه ایرانی تبار را بچه احمدی نژاد تصور می کند.


 

گرچه امکان وقوع چنین مواردی را زیاد نمی بینم، ولی معتقدم که هوشیاری جامعه ایرانی در اطلاع از وضعیت تحصیلی فرزندانشان و آگاهی از جو مدارس می تواند به حمایت به موقع و بجا از کودکان و نوجوانان ما کمک کند. همان اندازه که هیچکدام از ما نمی خواهیم فرزندان خود را لوس و بی مسئولیت بار بیاوریم همان اندازه هم نمی خواهیم که آنها قربانیان بی عدالتی باشند، چه در ایران و چه در کانادا. لازم است گهگاه از آنها بخواهید در این مورد با شما حرف بزنند. اگر در مورد عملکرد آموزگار و یا مسئولان مدرسه شک دارید می توانید از مدیر مدرسه وقت بگیرید و بدون اتهام زدن و به منظور کسب اطلاعات با او صحبت کنید.


 

به نظر من "کنگره ایرانیان کانادا" باید در این زمینه نقش فعالی بازی کند و با آگاهی از چنین مواردی در جهت دادن آگاهی به مسئولان آموزش و پرورش فعالیت کند. فرستادن نامه ای هشدار دهنده از طرف منتخبان جامعه ایرانی ـ کانادایی به مسئولان آموزش و پرورش می تواند بسیار کارساز باشد.


 

در ضمن لازم است بدانید که در جو سیاسی فعلی بعضی از جوانان ما گرایش های نئونازیستی پیدا کرده اند و برای این که با یک تیر دو نشان بزنند،  هم خود را آریایی می دانند و نه مسلمان عرب و هم به گونه ای بر گفته های احمدی نژاد صحه می گذارند. آنها معمولن سعی در اثبات درستی نظرات و اقدامات هیتلر می کنند و او را قهرمان خود معرفی می کنند. اتاق خود را با عکسهای هیتلر تزیین می کنند و نسبت به گروه و قوم خاصی ابراز نفرت می کنند. به خاطر داشته باشید که حتا در جامعه دموکراتیک کانادا داشتن چنین اعتقاداتی خلاف قانون است، چرا که نازی ها و نئونازی ها برای بهبود وضعیت دنیا معتقد به نابودی دیگری هستند، و این یعنی تبلیغ نفرت. تبلیغ نفرت در کانادا جرم به حساب می آید. مواظب باشید که فرزندتان قربانی چنین مشکلاتی نشود.