«درسِ» سهیل پارسا در میان سایر برندگان جوایز

شهروند- آرش عزیزی: جوایز دورا، معتبرترین جوایز تئاتر تورنتو، این هفته اهدا شد و این «سیندرلا»ی موزیکال بود که توانست با کسب هفت جایزه موفق ‌ترین ستاره‌ ی شب جوایز لقب بگیرد.

مراسم امسالِ دورا در تئاتر بلوما اپلِ سنت لارنس سنتر در تورنتو برگزار شد و مطابق معمول بهترین ‌های تئاتر،‌ اپرا و رقص در تورنتو مورد تشویق قرار گرفتند. امسال دسته ‌بندی ‌های جدیدی به جوایز اضافه شده بود و مجموعا ۴۸ جایزه‌ ی رقابتی و دو جایزه‌ ی افتخاری ویژه اهدا شدند.

 دورا جایزه ی معتبری در بخش تئاتر در کانادا است

دورا جایزه ی معتبری در بخش تئاتر در کانادا است

تئاتر جوانان تورنتو (که در خیابان فرانت شرقی واقع شده)‌ امسال رکورددار بود و مجموعا ۸ جایزه به نام خود ثبت کرد (۷ مورد برای سیندرلا). تئاتر «بادیز این بد تایمز»‌ و ویدئو کاباره با به ترتیب ۴ و ۳ جایزه در رتبه‌ های بعدی قرار گرفتند. تئاترهای تاراگون، کروز، سول ‌پپر، روزنیت، دنس ‌ورکز و گروه اپرای کانادا هر کدام ۲ جایزه دریافت کردند.

این نمایش «اوبابریما»ی «بادیز این بد تایمز» بود که جایزه‌ ی بهترین اثر در بخش تئاتر عمومی را از آن خود کرد. «آقای مارمالاد» این جایزه را در بخش تئاتر مستقل دریافت کرد، «سیندرلا» در تئاتر موزیکال، «دیالوگ کارملی ‌ها» در اپرا، «مادر سیاسی» در رقص و «لا فوگ» در بخش تئاتر مختص نوجوانان و جوانان.

«درس»، تازه ترین ساخته‌ ی سهیل پارسا، که در بخش تئاتر مستقل رقابت می‌ کرد، نامزد هشت جایزه شده بود. از جمله جایزه‌ ی بهترین اثر مستقل و بهترین کارگردانی (برای خود پارسا). در نهایت این میشل مانتیت بود که جایزه‌ ی بهترین بازیگر زن را دریافت کرد تا تنها نامزد پیروز این نمایش باشد.