مرکز اسناد حقوق بشر ایران

در گفتگویی مختصر با مرکز اسناد حقوق بشر ایران عباس صادقی از زندگی خود سخن می گوید، از شروع اعتیاد اش در سن ۱۲ سالگی تا به آن زمان که تصمیم می گیرد که تغییر مذهب دهد و به مسیحیت بپیوندد.

Sadeghi-H

عباس صادقی

در طول این مدت وی با مشکلات بی شمار که برای اغلب جوانان ایرانی مطرح است از جمله بدبینی و نا امیدی درباره آینده خود و قصد به خودکشی روبرو شده و دست به گریبان است و همانند بسیاری از معتادان مدتی طولانی از امکانات عادی زندگی محروم می ماند.

صادقی از تلاش های خود به ترک اعتیاد نیز سخن می گوید:‌ «چند بار رفته بودم [به کمپ ترک اعتیاد] و این سری نزدیک نه ماه توی کمپ ماندم گفتم بگذارم دیگر خوب شوم. ولی نتوانستم. باز هم توی همان کمپ مواد مصرف می کردم، و دیگران را ترک می دادم.» وی می افزاید که در همین مکان با فرشید فتحی رهبر کلیسای خانگی آشنا شده و تحت نفوذ ایشان تغییر ایمان و روش داده است. پس از آن صادقی اعتیاد ۱۸ ساله خود را کنار گذاشته و دیگر هرگز به آن باز نگشته است.

سپس صادقی فعالیت مذهبی خود را آغاز کرده و از جمله ۶۰ مسیحی می باشد که در عید کریسمس سال ۲۰۱۰ میلادی به دلیل تغییر اعتقادات مذهبی شان دستگیر شدند. وی می گوید که ساعت ۶ صبح در روز کریسمس در خانه خود توسط نیروهایی وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مورد حمله قرار گرفته و دستگیر شده است و حدود ۴۰ روز در بازداشتگاه اوین بسر برده است. در دوران بازداشتش ایشان متوجه می شود که تمام خادمین کلیسای نوکیشان که در آن عضویت داشتند نیز دستگیر شده اند. پس از ۴۰ روز بازداشت وی به قید وثیقه آزاد شده، اما بعد از ابلاغ صدور حکم ۶ سال حبسش توسط قاضی صلواتی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ترکیه فرار و درخواست پناهندگی کرده است.

قابل ذکر است که ضامن وثیقه صادقی در حال حاضر توسط نیروهای امنیتی تحت فشار قرار دارد. برخی از افرادی که با صادقی دستگیر شدند هنوز در بازداشت هستند و از جمله فرشید فتحی که در اردیبهشت سال ۱۳۹۱ پس از ۱۶ ماه بازداشت در سلول های انفرادی بند ۳۵۰ بازداشتگاه اوین که توسط وزارت اطلاعات اداره می شود به ۶ سال حبس به دلیل ارتباطات با نهادهای ایرانی مسیحی در خارج از ایران محکوم گردید. وی تا اکنون تحت بازداشت بوده و دچار وضع وخیمی است.

برای دریافت شهادتنامه کامل عباس صادقی به لینک زیر لطفا مراجعه کنید:

http://www.iranhrdc.org/persian/permalink/1000000249.html#.UeWqX2X6Fn