بسیاری از ما فرصت فکر کردن نداریم. در خلال کارهای روزانه مان اگر زمانی پیدا کنیم به اموری که در آن هفته با آن روبرو خواهیم 

 

شهروند ۱۲۶۰ ـ پنجشنبه ۱۷ دسامبر ۲۰۰۹


 

بسیاری از ما فرصت فکر کردن نداریم. در خلال کارهای روزانه مان اگر زمانی پیدا کنیم به اموری که در آن هفته با آن روبرو خواهیم بود می پردازیم .هر زمان به سلامتی ما و جسممان خللی وارد شود در اندازه رفعش نگران می شویم. هفته ها ، ماهها و سالها با شتاب می گذرند و حتی تارهای سفید مو نمی توانند هشدار جدی برای فردای ما باشند.

راستی چرا برای ناتوانی، سنی متصوریم؟ چرا فکر می کنیم اول پیر می شویم و بعد قادر به کارکردن نخواهیم بود؟ برای سلامتی فردا چه تضمینی دارید؟ تصمیم نداریم به دنبال ناامید کردن افراد باشیم، اما قرار است مقاله های ما هشدار لازم را در زمینه های تأمین شرایط مطلوب آینده به شما دهد. یکی از راههای مقابله مجهز شدن به پوشش مالی است. همانطور که می دانید یک اتفاق، تصادف و یا بیماری با تمام درایت و دوراندیشی، موجب تغییرات عمده زیادی در زندگی افراد می شود، به عبارت ساده تر ورق زندگی برمیگردد. به دلیل شرایط زندگی امروز، توقعات، هزینه ها و تعهدات، دیگران علیرغم علاقه مند بودن قادر به کمک کردن نخواهند بود چرا که به همان دلایل گفته شده این احساسات کمرنگ می شوند. دنیای امروز متفاوت از زمان والدین ماست. اکنون فرزندان ما توان کشیدن زندگی دیگری را ندارند و ما نمی توانیم آنها را تکیه گاه روزهای ناتوانی خود بدانیم چرا که آنان در مشکلات و دوندگی های خود به نوعی غرق شده اند.

امروز برای شما از بیمه ای می گوییم که میتواند از لحظه ای که شما قادر به انجام دو فعالیت روزانه تان نبودید یاری تان نماید، برای مثال اگر نتوانستید به تنهایی حمام بروید و برای خوردن غذا نیازمند یاری دیگری بودید می توانید روی این بیمه حساب کنید. می پرسید چگونه؟ از همان زمان شما دریافت کننده ماهیانه از ۱۰۰۰ تا ۸۵۰۰ دلار بسته به قراردادتان خواهید بود. آیا فکر نمی کنید این مبلغ می تواند استقلال مادی و آرامش خیالتان را به همراه بیاورد؟ بد نیست در اینجا به آمار نگاهی کنیم. سالانه بیش از۲ میلیون نفر در کانادا دچار حادثه و تصادف می شوند. در سال ۲۰۰۸ دوازده میلیون مورد سرطان در دنیا گزارش شد. آمار و ارقام نشان می دهد بار افسردگی افزایش خواهد یافت تا جایی که در سال ۲۰۳۰ بزرگترین معضل بهداشتی در جهان خواهد بود. در حال حاضر در دنیا ۳۵۵ میلیون نفر دچار بیماری های مفصلی هستند. روزانه ۱۲۰ نفر در جهان در اثر همنشینی با افراد سیگاری مبتلا به برونشیت مزمن، آمفیزم و سرطان ریه می شوند. همه موارد یاد شده تنها گوشه ای است از آنچه که ممکن است هر کدام از ما با آن روبرو شویم و این به معنی مرگ نیست. در برخورد با هر رویدادی ما باید از قبل مسلح شویم و برای این آمادگی باید در روز سلامت آن هم اگر امروز باشد اقدام نمود. در دنیای امروز تنها با انتخاب صحیح و به موقع و برنامه ریزی میتوان به اهداف رسید. یکی از نگرانی های مردم در مورد شرکتهای بیمه اعتبار و تضمین شرکت  بیمه است. در اینجا باید گفت همانطور که بانکهای معتبر زیر نظر بانک مرکزی در هر کشور فعالیت می کنند، رشته و صنعت بیمه در هر جامعه و کشوری زیر نظر بیمه مرکزی آن کشور فعالیت می کنند. در کانادا شرکتهای بیمه عضو"کوم کورپ"هستند. به بیان دیگر در صورتی که علیرغم سرمایه و اعتبار، شرکت بیمه ای ورشکسته شود حمایت کننده صاحب بیمه نامه، همان "کوم کورپ" است. برای داشتن آینده ای  با ثبات امروز برنامه ریزی کنید.گاه موکول کردن کارهای حال به آینده، فردا را به تلخی رقم میزند.


 

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو انجمن رسمی مشاورین امور مالی و سرمایه گذاری کانادا است.  

moe@insufin.com