شهروند- علی شریفیان: خلاصه گزیده ای از دیگر خبرهای مهم و خواندنی کانادا و انتاریو

۸۵ تا ۸۹ سالگان:

پژوهشگران دانشگاه Western Ontario بر اساس نتایج تحقیقاتی که انجام داده اند، می گویند که سالمندان کانادایی که سن آنها بین ۸۵ تا ۸۹ سال است جزو گروهی هستند که خطر خودکشی آنها را به طور جدی تهدید می کند.

Salmandan

از جمله دکتر Marnin Heisel به تورنتو استار گفته است که این گروه سنی به علت ابتلا به بیماری های فیزیکی و روانی اگر به موقع درمان نشوند تمایل زیادی به خودکشی دارند. “تنهایی” فاکتور بسیار موثر دیگر این واقعیت علمی- پزشکی است.

۳۶، ۳۱، ۲۷ و ۵ درصد:

بر اساس نظرسنجی که به وسیله بنگاه نظرسنجی Forum Research در روز دوشنبه انجام شده در جمع، مردم انتاریو شانس پیروزی در انتخابات میان دوره ای

Election

امروز پنجشنبه اول آگوست برای احزاب مختلف را این گونه دیده اند: محافظه کاران  ۳۶ درصد، لیبرال ها ۳۱ درصد، ان دی ۲۷ درصد  و حزب سبز ۵ درصد شانس دارند که کاندیداهایشان انتخاب و به مجلس راه یابند. اگر این درصدها در عمل به انتخاب نمایندگان ترجمه شوند، فاصله بین تعداد نمایندگان محافظه کار و حزب لیبرال در مجلس کمتر خواهد شد.

۴ میلیون دلار:

وزیر حفظ محیط زیست دولت حزب کبکی های استان کبک  Yves-Francois Blanchet حدود یک هفته پیش اعلام کرد شرکتی که گردانندگی و مدیریت خط آهن حمل و نقل مواد نفتی را برای شرکت های آمریکایی دارد و بر اثر خارج شدن قطار آنها در لاک- مگانتیگ فاجعه ای عظیم به وجود آورده باید ۴ میلیون دلار هزینه پاکسازی شهر را از آلودگی که ۵ میلیون لیتر نفت خام سبک به وجود آورده، بپردازد.

۱۹۹۶- ۲۰۱۳ : ۸ نفر:

سامی یتیم که چند دقیقه پس از نیمه شب جمعه ۲۶ جولای بر اثر شلیک گلوله پلیس جان خود را از دست داد، آخرین نفری است که در انتاریو به اصطلاح در درگیری با پلیس کشته شده است. ا

ما آماری که از سال ۱۹۹۶ به این سو در دست است، نشان می دهد بجز سامی یتیم در این فاصله ۸ نفر دیگر در شرایط مختلف به دست پلیس و یا درگیری با ماموران کشته شده اند.

۳۵۰۰۰ لیتر

خبرگزاری کانادا از ونکوور گزارش داد یک قطار حامل بنزین هواپیما در حال عبور به عللی که هنوز به درستی روشن و اعلام نشده، دچار حادثه شد و در منطقه West kooteny بریتیش کلمبیا در دره ای در کنار جاده سقوط کرده است. در این حادثه سقوط قطار در دره کنار جاده ۳۵ هزار لیتر سوخت بنزین هواپیما که بوسیله تانکرهای این قطار بارکش حمل می شده اند به ساحل و به داخل رودخانه کوچکی ریخته شده و آنجا را آلوده کرده است. سخنگوی وزارت حمل و نقل دولت فدرال گفته پس از پاکسازی تحقیق خواهد شد که چگونه می شده از این حادثه جلوگیری شود.

۶۹ درصد

در نظر سنجی که سی تی وی روی سایت خبری خود انجام داده، از ۲۳۰۸ نفر شرکت کننده ۱۵۹۲ نفر یا ۶۹ درصد به این پرسش که آیا قوانین و آئین نامه های اجرایی که بوسیله دولت فدرال تصویب و اجرا می شود، برای جلوگیری از حوادث اضطراری مربوط به قطارها کافی و موثر هستند؟ پاسخ منفی داده اند. تنها ۷۱۶ نفر و یا ۳۱ درصد این مصوبه ها را کافی دانسته اند.

۱۵۰ کشور، ۸ میلیارد دلار:

مسئولین و مقامات دانشگاه های کانادا در رسانه های مختلف از جمله در مصاحبه با رادیو کانادا شبکه فرانسه زبان سراسری کشور طی گفت و گوهایی می گویند به علت اعتصاب کارمندان و افسران بخش صدور ویزای سفارتخانه ها و نمایندگی های سیاسی کانادا در ۱۵۰ کشور، به احتمال زیاد تعداد زیادی از دانشجویانی که از این کشورها پذیرش گرفته و منتظر صدور ویزا دانشجوئی خود هستند، برای آغاز سال تحصیلی در ماه سپتامبر سر کلاس های درس حضور نخواهند یافت. یکی از مدیران ارشد دانشگاه مک گیل گفته است این دانشگاه هر ساله از پذیرفتن دانشجویان خارجی مبلغی حدود ۸ میلیارد دلار درآمد دارد. مقامات وزارت امور خارجه وعده داده اند هر چند زودتر مشکل صدور ویزا و از جمله ویزای دانشجویی را حل کنند.

۶/۴ درصد:

بنا به گفته استفن پولوز، رئیس بانک مرکزی کانادا در ماه جون به طور متوسط بهای هر لیتر بنزین در شهرها و مناطق مختلف کشور به میزان چهار و شش دهم درصد افزایش داشته است. این افزایش در ماه می تنها یک و نیم درصد بوده است. رئیس جدید بانک مرکزی اما گفته است نرخ تورم تا اواسط سال ۲۰۱۵ پائین تر از دو درصد باقی خواهد ماند.