شهروند- علی شریفیان: چند خبر کوتاه از نگاه عددها

۳۹۹۲ نفر، ۶۹ درصد:

در یک نظرسنجی که سی تی وی روی سایت خود انجام داده، ۳۹۹۲ نفر به این پرسش که آیا شما با تصمیم استفن هارپر، نخست وزیر دولت فدرال برای طولانی کردن تعطیلی مجلس و تاخیر در تشکیل جلسات آن تا ماه اکتبر موافقید، پاسخ منفی داده اند. این شمار ۶۹ درصد از مجموع ۴۴۵۵ نفری که در نظرسنجی شرکت کرده اند را تشکیل می دهند. در مقابل ۱۳۶۳ نفر یا ۳۱ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی با تصمیم نخست وزیر اعلام موافقت کرده اند. شهروند یادآوری می کند که این نظرسنجی تنها بازتاب نظرات شرکت کنندگان است و ارزش و اعتبار علمی و آماری ندارد.

۴۲۸$:  

براساس نظرسنجی که به وسیله بانک مونترال با پرسش از ۱۰۰۰ خانواده انجام شده، کانادایی ها به طور متوسط برای فرستادن کودکان خود به مدرسه برای اولین بار امسال ۴۲۸ دلار بودجه در نظر گرفته اند. این مبلغ به نسبت سال گذشته ۱۸ درصد بیشتر است. این معدل در میان والدین کبکی ۵۰۱ دلار، در استان های اتلانتیک ۴۵۰ دلار، آلبرتا ۴۳۱ دلار، در بی سی ۴۰۳ دلار و انتاریویی ها به طور متوسط ۳۹۰ دلار بودجه برای کودکان خود برای شروع تحصیلاشان در نظر گرفته اند. متوسط بودجه ای که مردم برای محصلان دبیرستانی خود در نظر گرفته اند ۲۲۶ دلار و کودکانی که قرار است به کودکستان بروند تنها ۱۷۰ دلار بودجه صرفشان خواهد شد.

۶/۲ درصد، ۲۰۱۴ :

بنا به یک بررسی آماری که به وسیله شرکتThe Hay Group با پرسش از مدیران و مسئولان مالی ۵۰۰ شرکت در بخش خصوصی در ماه های جون و جولای انجام شده، دستمزد متوسط کانادایی ها در سال ۲۰۱۴ فقط ۲ و ۶ دهم درصد افزایش خواهد یافت در حالی که در سال جاری نرخ افزایش دستمزدها ۲ و ۹ دهم درصد بوده است. در استان های ثروتمند مثل آلبرتا یا استان هایی که اقتصادشان رونق بیشتری دارد، مانند ساسکچوان این افزایش بین ۳ و ۲ دهم تا ۴ درصد خواهد بود. در پرجمعیت ترین استانهای کشور، انتاریو و کبک دستمزدها بین ۲ و ۵ تا ۲ و ۶ دهم درصد افزایش خواهد یافت و در میان بخش ها و صنایع، بیشترین افزایش سهم کسانی است که در شرکت های نفتی، صنایع شیمیایی و شرکت های مالی اعتباری مشغول به کار هستند.

۴۵۰ :

فروشگاه های زنجیره ای Sears کانادا اعلام کرد ۴۵۰ نفر از کارکنان خود را به زودی اخراج خواهد کرد. بر اساس گزارش سی تی وی بیشترین تعداد کارکنان از دفتر مرکزی Sears در تورنتو شامل این اخراج ها می شوند.

sears

همین گزارش می گوید، مدیران این فروشگاه زنجیره ای قصد دارند کاری را که این گروه از کارکنانش اکنون انجام می دهند بر عهده نیروی کار ارزان در خارج از کانادا بگذارد. همزمان گزارش شده که روز سه شنبه ارزش سهام بورس  Sears  در مرکز بورس تورنتو ۶ درصد و به میزان هر سهم ۷۳ سنت کاهش یافته و به مبلغ ۱۲ دلار و ۲۷ سنت خرید و فروش شده است.

۴۵ و ۵۰:

به گزارش ونکوور سان، پلیس و مقامات مسئول شهر میشن در بریتیش کلمبیا  ۵۰ مار غول پیکر را که به طور غیرقانونی نگهداری می شدند، در خانه ای کشف کردند. ماموران این مارها را به مرکز امنی منتقل و بلافاصله نیش زهری آنها را کشیدند.

paython

همزمان گزارش شده در اقدامی مشابه ۴۵ مار پیتون که در متلی در برانتفورد انتاریو نگهداری می شده اند، به وسیله پلیس کشف شده اند. بنابر قوانین این استان ها، داشتن این گونه حیوانات وحشی و نگهداری آنها در مکان هایی مانند خانه و یا متل در هر دو استان بی سی و انتاریو ممنوع است. طول مارهای کشف شده بین ۳۰ تا ۱۴۰ سانتی متر بوده است.

چندی پیش دو برادر خردسال در نیوبرانزویک توسط یک مار پیتون، جان خود را از دست دادند.