DR-LOW

شهروند- علی شریفیان: دونالد لو این پزشک پیشگام و خدمتگزار، چهارشنبه ۱۸ سپتامبر به علت ابتلاء به یک غده مغزی بدخیم در سن ۶۸ سالگی درگذشت. دکتر دونالد لو در جریان شیوع بیماری واگیردار سارز در سال ۲۰۰۳  در انتاریو، به عنوان چهره کلیدی، به خاطر تلاش هایش به چهره ای آشنا برای کانادایی ها تبدیل شد.

دکتر دونالد لو اصلا اهل وینی پگ بود. او در بین همکارانش به خاطر استفاده از آخرین دست آوردهای علم میکروبیولوژی برای مبارزه با سارز و تحقیقات ارزشمندش در زمینه میکروبیولوژی، اعتبار و احترام ویژه ای دارد. دکتر لو از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ به عنوان یکی از مدیران ارشد خدمات درمانی انتاریو کار می کرده، در همان حال در مقام متخصص ارشد Mount Sinai Hospital به عنوان میکروبیولوژیست  نیز مشغول به کار بود.

دکتر لو در فوریه امسال در مصاحبه ای به مناسبت شیوع سارز در انتاریو گفته بود: «مبارزه با این بیماری واگیردار یکی از شگفت انگیزترین تجربه های پزشکی من بوده است.» جامعه پزشکان انتاریو و کانادا این فقدان بزرگ را تسلیت گفته است و تونی کلمنت، مدیر مسئول هیئت خزانه داری کشور در دولت فدرال، که در آن زمان وزیر بهداری و خدمات درمانی انتاریو بوده، درگذشت زودهنگام این پزشک ممتاز و پیشگام را غم انگیز خوانده است.

از دکتر دونالد لو بیش از ۴۰۰ مقاله علمی – پژوهشی در نشریات علمی و پزشکی منتشر شده و ۴۱ بخش از کتاب های تخصصی میکروبیولوژی از نوشته های اوست. وی یک هفته پیش از مرگش در یک سخنرانی که به صورت ویدئو ضبط شده از کمک به بیمارانی که بیماری آنها لاعلاج است و قصد مردن دارند، حمایت کرده است.